Trimbos verlengt samenwerking met Driivn en Flik Flak

- Bureaus
- 1 apr 2025 @ 09:39
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 apr 2025 @ 09:39
- Tamara de Vos
Het Trimbos-instituut, onder meer verantwoordelijk voor het programma Drugs en Uitgaan, verlengt de samenwerking met digital agencies Driivn en Flik Flak. De organisaties werken al ruim acht jaar samen aan online campagnes gericht op jongeren en jongvolwassenen om hen te informeren over de risico’s van drugsgebruik.
Na eerdere campagnes op Instagram, werd in 2024 TikTok aan de strategie toegevoegd, met ondersteuning van Flik Flak, onderdeel van Eager Group. De eerste TikTok-campagnes, gericht op harm-reduction en veilige uitgaansinformatie, leverden volgens Trimbos 2,7 miljoen views op. Tijdens een pilot werd getest welke formats het meest aansloegen bij de doelgroep. Interactieve formats zoals vox-pop interviews stimuleerden gesprekken onder jongeren, wat leidde tot veel reacties en gedeelde ervaringen. Een vervolgcampagne over 3-MMC genereerde opnieuw hoge betrokkenheid. Volgens Trimbos is er inmiddels sprake van een groeiende community rondom het TikTok-kanaal van Drugs en Uitgaan.
Nieuwe campagne gepland in tweede kwartaal 2025
Op basis van de behaalde resultaten verlengt het Trimbos-instituut de samenwerking met Driivn en Flik Flak in 2025. In het tweede kwartaal van dit jaar verschijnt een nieuwe serie video’s die meerdere thema’s rondom uitgaan en drugsgebruik behandelt. ‘Een TikTok-account van Drugs en Uitgaan biedt ons de mogelijkheid om zeer snel (gevaarlijke) onjuiste informatie onder de doelgroep te corrigeren’, zegt Marloes van Goor, wetenschappelijk medewerker Alcohol bij het Trimbos-instituut. ‘Of om ze te voorzien van informatie over veilig uitgaan, risico’s van drugsgebruik en harm-reductie tips.’
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- Rabobank speelt in op woningnood met starterscampagne
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Defensie lanceert communicatieplatform ‘Tijd voor Defensie’
- 117 nominaties: brede spreiding met bekende uitschieters
- Gardeners breidt diensten uit met corporate pr
Laatste Nieuws
- C2B wint employer branding-pitch... 02-04-2025
- Trimbos verlengt samenwerking met... 01-04-2025
- Karcher heeft er de kracht weer voor31-03-2025
- QS Group kiest voor nieuwe... 31-03-2025
- Alpha Tango opent ook kantoor in 01031-03-2025
- Campagne 'Onderneem een Tikkie... 31-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center