Albert Heijn breidt eigen merk Blue Home uit

Albert Heijn breidt eigen merk Blue Home uit
  • Food-en-retail
  • 31 mrt 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Albert Heijn introduceert zeven nieuwe keukenapparaten onder het eigen merk Blue Home. Het eigen merk werd eind vorig jaar geïntroduceerd, de retailer spreekt van een succes.

Het assortiment heeft volgens AH sinds de introductie verschillende prijzen gewonnen. 'Met deze uitbreiding zet Albert Heijn een volgende stap in het bereikbaar maken van hoogwaardige en stijlvolle keukenapparaten voor ieder budget.'
Sinds 2024 maken de keukenapparaten van het eigen merk Blue Home het keukenleven van duizenden Nederlanders een stuk makkelijker. Liefhebbers van lekker eten kunnen met dit assortiment op toegankelijke wijze zelf koken met hoge kwaliteit keukenapparaten voor een goede prijs. Vandaag wordt bekend dat Albert Heijn dit assortiment uitbreidt naar in totaal twaalf keukenapparaten, waaronder een Blue Home melkopschuimer, contactgrill en barbecue.

Betaalbare, stijlvolle producten  
'Er gaat niets boven een maaltijd die je zelf hebt bereid', reageert Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn. “Blue Home is ontstaan omdat we vanuit onze missie elke dag naar nieuwe manieren kijken om het voor klanten makkelijker te maken zelf lekker en gezond te koken. Dit doen we met stijlvolle, kwalitatieve keukenapparaten tegen een goede prijs. Van onze klanten weten we dat ze dit assortiment waarderen: vorig jaar mochten we voor de 2-in-1 Blender en AirFryer meteen de prijs voor Gekozen Product van het Jaar in ontvangst nemen. Door dit assortiment nu verder uit te breiden maken we thuis lekker koken nog makkelijker. Komende weken kunnen klanten gaan profiteren van de uitbreiding, en vanaf het voorjaar kunnen klanten al achter hun eigen Blue Home barbecue staan.'

Van melkopschuimer tot BBQ 
Het eigen merk Blue Home werd in oktober vorig jaar geïntroduceerd met vijf keukenapparaten: een broodrooster, blender, staafmixer, waterkoker en AirFryer. Om het paasontbijt voor iedereen nog lekkerder te maken, heeft Albert Heijn enkele weken geleden ook een Blue Home 3-in-1 wafelijzer geïntroduceerd, inclusief hamstervorm. Hier komen vanaf volgende week zeven nieuwe producten bij. Naast de AirFryer kunnen klanten straks ook warme maaltijden maken met het nieuwe Blue Home tosti-ijzer en de contactgrill in twee formaten met afneembare PFAS vrije platen. Voor liefhebbers van koffie introduceert Albert Heijn een eigen Blue Home melkopschuimer met verschillende standen. Ook komt de supermarktketen met een citruspers en 2-in-1 weegschaal, waaronder een precisieweegschaal. Over enkele weken introduceert Albert Heijn tot slot twee eigen Blue Home barbecues: een compacte die eenvoudig meegenomen kan worden op vakantie, en een grote Kamado BBQ met een pizzasteen en afritshoes tegen de regen. 

De nieuwe Blue Home keukenapparaten zijn vanaf 31 maart 2025 beschikbaar in de winkel en online. De Blue Home barbecue is dan ook via de AH Voordeelshop te vinden, of vanaf 21 april in de winkel en online, meldt de retailer.
(PvWK | foto: AH)  

Ook qua 1 april-innovaties zit Appie niet stil (bron: socials)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken