De marketingtransfers van week 12, 2025

De marketingtransfers van week 12, 2025
  • B2b
  • 28 mrt 2025 @ 08:47
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

‘Verandering is de enige constante in het leven’, zei de Griekse filosoof Heraclitus al. Ook in marketingland geldt dat beweging en groei hand in hand gaan. In deze editie van de MarketingTransfers weer een overzicht van professionals die een nieuwe stap zetten in hun loopbaan binnen de wereld van marketing, communicatie en media. MarketingTribune volgt de laatste verschuivingen in de branche op de voet.

Perijn Hoefsloot is gestart als Director Marketing bij bouwmarktketen Gamma, onderdeel van Intergamma. Hij komt over van Beter Bed, waar hij de afgelopen 8,5 jaar werkzaam was in verschillende marketingfuncties. Hoefsloot was onder meer verantwoordelijk voor de digitale transformatie, omnichannel groei, datagedreven winkelconcepten en campagnes. Ook werkte hij aan de introductie van de merkpayoff ‘Beter slapen, beter leven’ en de verbetering van klanttevredenheid en NPS. Over zijn vertrek zegt Hoefsloot op LinkedIn: ‘Het was een mooie reis waarin we samen met het team niet alleen een merk hebben versterkt, maar ook écht impact hebben gemaakt op hoe Nederland slaapt.’ Bij Gamma gaat Hoefsloot zich richten op het verder uitbouwen van het merk, de positionering en de toekomstige koers van de organisatie.

Perijn Hoefsloot

Lotte Beijer is in dienst getreden als communicatieadviseur bij IVRM Reputatie. Dit bureau adviseert organisaties op het gebied van reputatie en communicatie, met als doel hun maatschappelijke impact en reputatiewaarde te versterken. In haar nieuwe rol gaat zij zich bezighouden met reputatievraagstukken voor diverse opdrachtgevers. Beijer behaalde eerder een bachelor Communicatie en rondde in februari haar master Sociologie af aan Tilburg University. Tijdens haar studies richtte zij zich op de wisselwerking tussen mens, media en maatschappij.

Lotte Beijer

Alexander Kousbroek treedt per 1 juni 2025 in dienst als Chief Financial Officer (CFO) bij Talpa Network. Hij volgt Shashi Baboeram Panday op. Kousbroek was eerder CFO bij Port of Amsterdam en bekleedde seniorposities bij Deloitte. Daarnaast was hij voorzitter van het Audit Committee en vicevoorzitter van de Raad van Toezicht bij BNNVara. Hij brengt ervaring mee op het gebied van corporate finance, risicobeheer en strategische besluitvorming binnen zowel publieke als private organisaties. Over zijn nieuwe functie zegt Kousbroek: ‘Ik heb altijd al een affiniteit met de media-industrie gehad en dit is een kans die ik simpelweg niet kon laten voorbij gaan.’ Bij Talpa Network gaat hij zich richten op het versterken van de financiële strategie, met aandacht voor innovatie en duurzame groei.

Alexander Kousbroek

Finn Raben wordt per 1 april 2025 de nieuwe directeur van Stichting Toetsingsbureau KCC. Hij volgt Ed van Eunen op, die bijna twintig jaar leiding gaf aan het certificeringsinstituut. Raben beschikt over twintig jaar ervaring in de onderzoekswereld en was bijna veertien jaar directeur-generaal van Esomar. In zijn nieuwe rol gaat hij toezien op de certificering van onderzoekbureaus volgens Iso 27001 (databeveiliging) en Iso 20252 (kwaliteitsnorm voor marktonderzoek). Over zijn aanstelling zegt Raben: ‘Data beveiliging, datalekken en data wetgeving liggen onder een vergrootglas in dit tijdperk van snel evoluerende technologie. … En het is belangrijk dat daar ook op geaudit wordt, zodat opdrachtgevers en stakeholders daar van op aan kunnen dat de bureaus met die certificering ook inderdaad aan de hoogste databeveiligingeisen voldoen.’ De komende maanden zal Van Eunen zijn werkzaamheden geleidelijk overdragen aan Raben.

Finn Raben

Per 1 maart 2025 is Jan-Willem de Smeth aangesteld als Chief Financial Officer (CFO) bij sportretailer PassaSports. Hij volgt hiermee Robert-Jan Peters (COO) en Mark van Gijzel (CFO) op, die een stap terugdoen maar betrokken blijven als aandeelhouders. Peters en Van Gijzel waren sinds de oprichting van Total Sports Trading in 2002 nauw betrokken bij de ontwikkeling van PassaSports. De Smeth heeft ruim vijftien jaar ervaring in financiële functies, onder meer bij Heineken, Greetz en O’Neill. Hij brengt specialistische kennis op het gebied van e-commerce en financieel leiderschap mee. Over zijn komst zegt CEO Willem Koopmans: ‘Wij zijn erg blij met de komst van Jan-Willem als CFO. Zijn ervaring en kennis kunnen wij goed gebruiken in de volgende stappen om onze groeiambities te verwezenlijken.’

Jan-Willem de Smeth

redactie & samenstelling Tamara de Vos


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken