Coca-Cola herintroduceert Share a Coke

- Food-en-retail
- 3 apr 2025 @ 12:00
- Nu reageren
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 3 apr 2025 @ 12:00
- Peter van Woensel Kooy
Na ruim tien jaar brengt Coca-Cola de iconische Share a Coke-campagne terug. De campagne die ooit het merklogo op verpakkingen verving door persoonsnamen, krijgt volgens het merk een eigentijdse herlancering met een sterke focus op Gen Z en het belang van offline connecties.
Met meer dan 150 populaire namen en tien veelgebruikte nicknames op Coca-Cola verpakkingen, plus de mogelijkheid om blikken te personaliseren met eigen namen, nodigt Coca-Cola consumenten anno 2025 weer uit om samen te genieten van betekenisvolle momenten. Zoals van echte vriendschap, bijvoorbeeld ook intercontinentaal.
Nieuwe generatie, nieuwe relevantie
In een tijd waarin Gen Z constant verbonden is via digitale platforms, biedt de vernieuwde campagne een frisse benadering van ‘delen’: het fysiek delen van een Coca-Cola en het vieren van echte connecties, stelt het topmerk uit Atlanta. Coca-Cola speelt hierop in door niet alleen gepersonaliseerde verpakkingen aan te bieden, maar ook door activaties te organiseren die offline ontmoetingen stimuleren.
Innovatieve touchpoints
De Share a Coke-campagne wordt ondersteund door een brede multichannelstrategie, waarbij Coca-Cola aanwezig is op alle relevante touchpoints, zowel online als offline. Naast opvallende winkelvloer- en horecapromoties, out-of-home campagnes en samenwerkingen met influencers, zet Coca-Cola groots in op interactieve ervaringen voor consumenten. Coca-Cola biedt consumenten de mogelijkheid om via een speciaal online platform hun eigen 330ml Coca-Cola blikjes (Original Taste & Zero Sugar) te personaliseren. Het platform stelt hen niet alleen in staat om hun naam op een blikje te zetten, maar ook om deel te nemen aan exclusieve winacties.
Spectaculaire prijzen en muzikale beleving
Wie deelneemt aan de winactie op het platform maakt kans op exclusieve, muzikale prijzen, zoals tickets voor populaire nationale en internationale muziekfestivals. Denk aan Sziget, Tomorrowland en Lowlands, evenals grote concerten in de Ziggo Dome. Muziek verbindt, wat perfect aansluit bij de waarden van Coca-Cola.
Zomerse activaties door heel Nederland
Daarnaast reist Coca-Cola deze zomer door heel Nederland met speciale Share a Coke-activaties. Tijdens deze interactieve experiences, die plaatsvinden in grote steden, op festivals, in winkelcentra en bij horecalocaties, kunnen consumenten hun eigen gepersonaliseerde blikjes laten maken en samen met vrienden unieke content creëren.
'Met de terugkeer van Share a Coke spelen we in op de behoefte van een nieuwe generatie consumenten die verlangen naar echte, offline verbindingen. Deze campagne geeft hen de kans om op een tastbare manier vriendschap en waardering te tonen. We combineren de kracht van ons merk met innovatieve activaties om impactvolle momenten te creëren', vertelt Jelle Krikke, senior Brand Manager Coca-Cola bij The Coca-Cola Company aan MarketingTribune.
Vanaf deze maand verkrijgbaar
De nieuwe Share a Coke-verpakkingen zijn vanaf deze maand verkrijgbaar in supermarkten, horeca en on-the-go locaties. De campagne loopt van midden april tot en met augustus en wordt gedurende de zomer versterkt met verrassende on-the-ground activaties in heel Nederland.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- softdrink
- Brand Manager
- Share a Coke
- The Coca-Cola Company
- personalisatie
- Jelle Krikke
- vriendschap
- Coca-Cola
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Beste webwinkels van Nederland bekendgemaakt
- [marketeer 222] Age Sluis - marketeer Kindergarden
- [column] 4 strategieën met jouw duurzaamheids-rapportage als...
- Jumbo start campagne 'Pasen maak je samen'
- Dove pro lichaamsgeur met 'be fearless - smell beautiful...
- Albert Heijn breidt eigen merk Blue Home uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Geen grap: bitterbalpizza echt te... 07-04-2025
- Hema lanceert campagne Het... 07-04-2025
- [onderzoek] Albert Heijn: geur van... 07-04-2025
- Dove pro lichaamsgeur met 'be... 04-04-2025
- Shoeby lanceert campagne rond... 04-04-2025
- [marketeer 222] Age Sluis -... 04-04-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center