AMMA 2025: Genomineerden bekend!

AMMA 2025: Genomineerden bekend!
  • Media
  • 27 mrt 2025 @ 13:54
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De genomineerden voor de Annual Masters in Media Awards (AMMA) 2025 zijn zojuist bekendgemaakt. Met 39 genomineerden verdeeld over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 22 mei in het Koninklijk Theater Tuschinski een ware viering van de media-industrie te worden.

In aanloop naar de uitreiking zet de organisatie opnieuw in op verdieping. In samenwerking met Brave Media worden de komende weken video-interviews opgenomen met alle genomineerden. Deze bieden een exclusieve kijk op de ingezonden cases en zijn vanaf 6 mei te bekijken via de AMMA-website. Net als vorig jaar geven de video’s een inhoudelijke inkijk in de strategieën, resultaten en verhalen achter de nominaties.

De AMMA Awards, een initiatief van branchevereniging MWG, staan jaarlijks stil bij de meest impactvolle mediaprestaties van adverteerders, bureaus, exploitanten en talent uit het vakgebied. Van 'Beste Mediastrategie' tot 'Media-exploitant van het Jaar' en 'Cross Media Innovatie': de prijzen weerspiegelen de breedte en innovatiekracht van de Nederlandse mediasector.

Dit zijn de genomineerden op een rij:

Masters of Data
Beste Gebruik van Data en Technologie

Bureau: Dentsu Benelux
Adverteerder: Albert Heijn
Case: Van omzet naar multidimensionale omni-channel productwaarde: Hoe Albert Heijn en dentsu data-gedreven grenzen blijven verleggen om marketing naadloos te integreren met bedrijfsdoelen
Partners: Google, Channable

Bureau: Initiative
Adverteerder: Politie Nederland
Case: S.I.M. Special Investigative Media

Bureau: Dentsu Benelux
Adverteerder: Gamma
Case: Gamma's dataklus: "De glazen bol is verleden tijd"
 

Beste Performance door Media

Bureau: Dentsu Benelux
Adverteerder: Albert Heijn
Case: Van omzet naar multidimensionale omni-channel productwaarde: Hoe Albert Heijn en dentsu data-gedreven grenzen blijven verleggen binnen performance strategieën
Partners: Google, Channable

Bureau: PHD Media & Mindshare
Adverteerder: Rabobank
Case: Merk als ultieme performance driver - Hoe Rabobank ZZP Nederland verovert.
Partner: Dentsu Creative

Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Uitgekookt
Case: Een recept voor succes: Wavemaker's datagestuurde aanpak voor het laten groeien van Uitgekookt
Partners: DDB, GroupM Nexus
 

Beste Research

Bureau: Stichting JIC Buitenreclame
Case: BRO Next - Buiten in Beeld

Bureau: UM (IPG Meidabrands) x DPG Media Nederland, Qmusic, Joe
Case: De onbenutte kracht van soundlogo’s
Partners: Tambr, Unravel

Masters of Impact
Beste Inzet van een Medium

Bureau: Initiative
Adverteerder: Politie Nederland
Case: Takedown: true-crime storytelling werft IT-toppers
Partners van deze case: Mediahuis NRC, Audio agency Airborne, Tweakers (DPG Media)

Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Tempo-Team
Case: Het geluid van vakantie-werkplezier: Tempo-Team & Nesim zorgen met de leukste vakantiebanen voor werkplezier op YouTube.
Partners: StudioM / Foxity


Beste Smart Impact

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Pink Gellac
Case: Kijken, kijken, wél kopen! Pink Gellac leidt met live shopping de conversie revolutie
Partners: Hearst Nederland (Elle), Sprii Live Shopping, Mindshare

B-ureau: Havas Play
Case: The RAVEboard, The billboard that became a club
Partners: Havas Play, O2H, Bulder Producties, Boozed
 
Bureau: Wefilm Creative Agency
Adverteerder: #artsenslaanalarm en Trimbos-instituut
Case: Artsen breken in bij de media
Partners: The Committed Agency, Studio Ei, Vapen. Jouw Keuze, Artsenfederatie KNMG, Alice Kroeze
 

Beste Media-innovatie:

Bureau: IPG Mediabrands
Adverteerder: Prénatal
Case: De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert

Bureau: GumGum Inc & Abovo Maxlead
Adverteerder: Basic-Fit
Case: Basic-Fit Boosted Consumer’s Moods
Partners: GumGum Network

Masters of Strategy
Beste Content- en Engagementstrategie

Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case:  'Stukje van Mij' geeft slachtoffers een stem
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Bureau: Initiative
Adverteerder: ING
Case: Jouw geld, jouw keuze
Partners: Dept & We Agency Amsterdam

Bureau: Initiative
Adverteerder: Politie Nederland
Case: Hoe content en technologie misdaad helpen bestrijden
Partners: Initiative
 

Beste Collaboration

Bureau: Abovo Maxlead, AM Beyond
Adverteerder: Basic-Fit
Case: Hoe Claude en Basic-Fit Nederland mentaal & fysiek in beweging krijgen
Partners: Claude, Mind, Te Gek!?, Mental Health Europe, Cool Creative, Eightyfive Management, Cloud9 Recordings.
 
Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case: #Beterinternet samen tegen online shaming
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: adidas
Case: Hoe adidas na 20 jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal.
Partners: DeStroom, EssenceMediacom, StudioM


Beste Mediastrategie

Bureau: Stroom
Adverteerder: Kika (Stichting Kinderen Kankervrij)
Case: Kika laat kinderdromen uitkomen
Partners: Joe Public


Bureau: Dentsu Benelux
Adverteerder: Albert Heijn
Case: Whamster! Hoe Last Christmas en Albert Heijn elkaar naar recordhoogte stuwden
Partners: TBWA, Boomerang, MPG

Bureau: Publicis Amsterdam
Adverteerder: Disney+ (The Walt Disney Company)
Case: Hoe Disney+ met Nemesis het Nederlandse medialandschap hackte
Partners: ESPN, DSLab, Dumpert, Mediahuis, Raul & Rigel

Bureau: Initiative
Adverteerder: Plus Supermarkten
Case: Plus: alle buurten dragen Oranje
Partners: Vijf890, Memo2

Masters of Industry
Media-exploitant van het Jaar

Media-exploitant: AH Retail Media Services
Case: Hoe Albert Heijn Retail Media het bestaansrecht als volwassen medium in de breedte definitief bewijst

Media-exploitant: FD Mediagroep
Case: Bij Toutatis! This niche got nice!

Media-exploitant: Global Media & Entertainment
Case: Global; Own it & Keep it simple

 
Bureau van het Jaar
 
Bureau: Abovo Maxlead
Case: Abovo Maxlead in 2024: Het momentum van de eigenzinnige uitdager
Partners: Abovo Media, Maxlead

Bureau: Mindshare
Case: Vertrouwen als aanjager van explosieve groei

Bureau: OMD
Case: “Geen Beloftes, Maar Bewijs”: Klantbehoud Als Belangrijkste KPI

 
Adverdeerder van het Jaar

Adverteerder: Hema
Bureau: Initiative
Case: Met liefde gemaakt; hoe Hema weer écht Hema werd
Partners: Hotel L’Amour, Total Design, Total Creation, Buro, Linda, Truus, Martijn Konings, GoSpooky, Initiative, Springbok, Databay, Dentsu

Adverteerder: KPN
Bureau: Mindshare
Case: #Beterinternet: een missie voor een socialer, veiliger en groener internet
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Adverteerder: Rabobank
Bureau: PHD Media & Mindshare
Case: Rabobank slaat succesvol een nieuwe route in met jongeren als onmisbaar kompas
Partners: Dentsu Creative

Adverteerder: Toyota
Bureau: Wavemaker
Case: Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf
Partners: DDB
 

YIM Talent van het Jaar

Anne-Carlijn Wierda - Wavemaker

Max Hochstenbach - Mediahuis Nederland
 
Kyle Hassing - OMD
 
Julia van den Bos - GroupM

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken