[column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse Rijk en The Tube Girl
- Media
- 22 sep 2023 @ 10:40
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 22 sep 2023 @ 10:40
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. VIRAL: Alexia’s Prinsjesdagvlog
Afgelopen week stond Den Haag op z’n kop, want het was weer Prinsjesdag. Niemand minder dan prinses Alexia (18) zorgde met een heuse vlog van haar belevenissen die dag voor een gigantische viral. Oké, technisch gezien is deze viral niet echt een TikTok-viral, omdat de beelden afkomstig zijn uit het tv-programma ‘De Avondshow met Arjen Lubach’. Maar omdat ze wel als TikTok zijn vormgegeven en zogenaamd zijn gedeeld door @AlexxxiavanOranje, knijpen we een oogje toe. De beelden van de rebelse royal - gedeeld door ene Freek - zijn inmiddels al bijna 200.000 keer bekeken in amper één dag tijd. De inhoud is zó on point - Lubach heeft er zelfs nog een andere trend uit dit rijtje ingefietst - dat we ‘m zonder twijfel kunnen toevoegen aan het rijtje Lubach-klassiekers met onder andere ‘America first, The Netherlands second’.
@freek_wouters 😂😂 Hebben jullie de vlog van Alexia al gezien? Credits naar Lubach😂 #deavondshowmetarjenlubach #lubach #prinsjesdag #alexia #princessalexia #fyp #voorjou #koningshuis ♬ origineel geluid - freek_wouters
2. FUNCTIE: TikTok Effect House
TikTok groeit nog altijd gestaag en bij groei hoort ontwikkeling. Nieuw is de app TikTok Effect House, een naar eigen zeggen krachtige augmented reality-tool waarmee je zélf, - zowel beginners als gevorderde ontwerpers - eigen interactieve TikTok-effecten kunt creëren. Effect House wordt al getest sinds najaar 2022 en is nu eindelijk beschikbaar voor alle creators. Of het nu gaat om futuristische overlays, verbeterde gezichtsfilters of spetterende 3D-effecten, TikTok's Effect House biedt gebruikers nu nóg meer mogelijkheden om hun content te verfraaien en personaliseren.
@devseb Making my a filter within the app. #filter #howto #effecthouse #effects ♬ sans. - Toby Fox
3. SOUND - Spanglish
Een sound die momenteel als een gek gaat op het platform is die van een klein meisje dat in het Spaans iets moet zeggen, maar er niet helemaal uitkomt. Niet alleen haar moeder ligt dubbel om haar zelfverzonnen Spaanse woord voor ‘complimenten’, maar inmiddels ook miljoenen gebruikers die de sound voorbij hebben zien komen in één van de bijna 45K video’s waarin-ie momenteel gebruikt is. De uitspraak in het ‘Spanglish’ - een combinatie van Spaans en Engels - wordt volop gebruikt in diverse video’s, met name om een situatie uit te beelden waarin je iets van iemand anders moet doen waar je niet per se goed in bent, of geen zin in hebt. De sound is sowieso een goede voor Spaanstalige bedrijven of bedrijven die de Spaanstalige markt bedienen, maar kan met de juiste invulling ook prima door ieder ander worden ingezet.
@janylsmithesq Replying to @davalynsuarez the Spangish! I asked her to thank everyone for the compliments and this is what got 😭😭😭 #compliments ♬ original sound - janylsmith
4. MARKETING - MAC Cosmetics met ‘The Tube Girl’
Cosmeticamerk MAC bestaat al tientallen jaren en moet zoals ieder bedrijf haar uiterste best doen om relevant te blijven. Met een ontzettend slimme move doen ze dat op dit moment fantastisch, zoals in de bijgevoegde TikTok uitgelegd wordt. Onlangs ging een video van een dansend meisje in de metro viral, waarna ze bestempeld werd als The Tube Girl. In amper een week danste ze er 100K volgers bij op haar account én had MAC het oog op de mooie Sabrina laten vallen. Het merk wist Sabrina vrijwel direct te strikken voor een GRWM (de op dit moment populaire ‘get ready with me-trend’), maar tot ieders verbazing betrad ze óók nog eens de catwalk tijdens de MAC Cosmetics modeshow tijdens de New York Fashion Week. Zo’n show wordt maanden van tevoren gepland en bedacht, maar voor Sabrina gooide het merk dus last minute alle plannen om. Hiermee laat het merk zien dat niet alle stappen die je zet een ellenlange en volledig uitgedachte voorbereiding nodig hebben, en hóé belangrijk inspelen op de actualiteit kan zijn.
@thebrandblueprint Mac Cosmetics Partnership with the tube girl aka Sabrina Bahsoon #maccosmetics #sabrinabahsoon #tubegirl #marketing #advertising #brand #branding ♬ original sound - Brooke💡Marketing, Brand, Ecom
5. TREND - The Roman Empire
Het zal haast niemand ontgaan zijn, het Romeinse Rijk is zowel on- als offline een hot topic en iedereen heeft het erover. Is er een nieuwe historische ontdekking gedaan? Staat het Colosseum op instorten? Nee, TikTok happened. Het balletje ging langzaam rollen toen ene Gaius Flavius - die aan ‘larpen’ (live action roleplay) met Romeins thema - afgelopen augustus een video deelde op Instagram. Hierin wees hij vrouwen op het feit dat mannen volgens hem vaak aan het Romeinse Rijk denken en wie dat niet geloofde, moest het hen zelf maar vragen. Steeds meer vrouwen confronteerden hun man, vriend, broer of vader (uiteraard voor de camera) met deze specifieke vraag, met verrassende (en hilarische) antwoorden tot gevolg. Het blijkt écht waar; veel mannen denken wekelijks, dagelijks of zelfs meerdere keren per dag aan het Romeinse Rijk (hóé dan, haha). De hashtag is inmiddels 1.2 miljard keer gebruikt (wederom, hóé dan?) en het is dus méér dan slim om ook een duit in het Romeinse zakje te doen.
@ambarrail This trend is incredible. Some of the best ones #romanempire #romanempirecompilation ♬ original sound - ambarrai
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024