ABN Amro verlengt sponsoring tennistoernooi

ABN Amro verlengt sponsoring tennistoernooi
  • Sponsoring
  • 10 feb 2025 @ 15:13
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De bank verlengt voor de edities van het ABN Amro Open van 2026, 2027 en 2028. Dit gaat zowel om het ATP-tennistoernooi als het ITF-rolstoeltennistoernooi voor mannen en vrouwen.

Ook Richard Krajicek en Esther Vergeer blijven als toernooidirectie verbonden aan het ABN Amro Open. Sinds het eerste toernooi in 1974 zijn ABN Amro en Rotterdam Ahoy partners van het ABN Amro Open. Het toernooi is volgens de organisatie ‘uitgegroeid tot een van de grootste indoor tennisevenementen ter wereld.’
ABN Amro is de oprichter van het rolstoeltennistoernooi en hoopt met de verlenging het toptennis en toprolstoeltennis te blijven aanbieden aan fans wereldwijd.

De verlenging is onderdeel van ABN Amro’s sponsorstrategie, gericht op het versnellen van gelijke kansen. Daarbij is vooral aandacht voor vrouwen, sporters met een beperking en kinderen uit achterstandsituaties. Robert Swaak, Chief Executive Officer ABN Amro: ‘Het toernooi biedt een mooi platform voor toptennis en toprolstoeltennis. Daarbij ontvangen we op het toernooi ook veel klanten. Sinds 2009 zetten we ons in om rolstoeltennis hetzelfde podium te bieden en met het toernooi maatschappelijk impact te maken. Dit doen we via onze ABN Amro Foundation en de samenwerking met partners zoals de Esther Vergeer Foundation. We zijn trots op onze rol als hoofdsponsor van het toernooi en kijken ernaar uit om de komende jaren opnieuw een platform te bieden voor sportieve prestaties.’

Jolanda Jansen, CEO Rotterdam Ahoy: ‘De naamgeving van ABN Amro is al de langstlopende op de ATP Tour en het is fantastisch dat we daar nu drie jaar aan toe kunnen voegen. Het is een partnerschap in de zuiverste vorm. Samen kijken we jaar na jaar hoe we het ABN Amro Open nog beter kunnen maken. Voor de spelers, de fans en de media. De stappen die we hierin gezet hebben zijn alleen mogelijk binnen een samenwerking waarin je elkaar steeds helpt én uitdaagt om te groeien.’

Richard Krajicek, toernooidirecteur: ‘Een game, een set, een perfect match. Het internationale tennis staat voor een nieuw begin, met nieuwe sterren die nieuwe fans naar de sport trekken. Om hier met ABN Amro en Rotterdam Ahoy mede vorm aan te mogen geven is iets om naar uit te kijken. De 52e editie van het toernooi, met meer bezoekers dan ooit, is een prachtig startpunt voor deze nieuwe periode.’
Esther Vergeer, Toernooidirecteur: ‘Het rolstoeltennistoernooi is voor mij na 17 jaar nog altijd het bewijs dat sponsoring daadwerkelijk versnelt. Zonder ABN Amro was het nu geen onlosmakelijk onderdeel van het ABN Amro Open geweest. Maar zonder Rotterdam Ahoy was het niet het succes geworden dat het nu is. Met landelijke bekendheid en grote internationale aandacht zorgen we ervoor dat het rolstoeltennis zich als geheel sneller ontwikkelt.’

Het toernooi is het grootste hospitality event van Nederland: jaarlijks bezoeken circa 127.000 mensen het toernooi, waarvan circa 10.000 relaties van ABN Amro.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken