IOC sluit langdurig partnerschap met TCL

IOC sluit langdurig partnerschap met TCL
  • Sponsoring
  • 24 feb 2025 @ 00:07
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft een wereldwijd partnerschap gesloten met het internationale technologiebedrijf TCL, dat loopt tot 2032. TCL wordt hiermee de officiële wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen op het gebied van huishoudelijke audiovisuele apparatuur en huishoudelijke apparaten.

De samenwerking houdt in dat TCL technologie en apparatuur levert voor zowel de sportevenementen als de Olympische dorpen. Het bedrijf zal onder andere digitale schermen en slimme huishoudelijke apparaten inzetten om de beleving voor zowel atleten als fans te verbeteren. Daarnaast speelt TCL een sleutelrol in de Olympische AI-agenda van het IOC, gericht op het versterken van de fanervaring, zowel in de stadions als thuis. Een specifiek voorbeeld hiervan is de ondersteuning van het "Athlete Moments"-initiatief, waarmee atleten direct na hun wedstrijd contact kunnen opnemen met hun dierbaren over de hele wereld.

IOC-voorzitter Thomas Bach benadrukte tijdens de aankondigingsceremonie in Beijing het belang van deze samenwerking: 'Het IOC is verheugd om TCL als partner te verwelkomen. TCL heeft een rijke geschiedenis in het ondersteunen van sport en brengt zijn ambitie "to Inspire Greatness" nu naar een hoger niveau door zich te verbinden aan de Olympische Spelen.'



Voor TCL betekent het partnerschap een verdere versteviging van hun wereldwijde aanwezigheid en een uitgelezen kans om hun technologische innovaties aan een miljardenpubliek te presenteren. 'Als toonaangevend technologiemerk delen we de Olympische waarden en willen we met onze innovaties bijdragen aan een unieke en onvergetelijke ervaring voor iedereen die de Spelen volgt', aldus TCL-oprichter en voorzitter Li Dongsheng.

Naast het commerciële aspect heeft het partnerschap ook een bredere impact. De inkomsten die het IOC genereert uit de samenwerking met TCL worden verdeeld onder wereldwijde sportorganisaties, waaronder alle Nationale Olympische Comités en de Organisatiecomités van de Olympische Spelen en Olympische Jeugdspelen.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken