ShowHeroes lanceert AI-audio-oplossing voor Dynamic CTV

- B2b
- 25 feb 2025 @ 10:29
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 feb 2025 @ 10:29
- Kel Koenen
ShowHeroes introduceert ‘Custom Audio’, een AI-gedreven oplossing die het mogelijk maakt om realtime gegenereerde audiofragmenten te integreren in Connected TV (CTV)-advertenties. Hiermee kunnen adverteerders hun CTV-campagnes verrijken met dynamisch aangepaste audio, gebaseerd op contextuele factoren zoals geografische locatie.
Mediadeskundigen zien deze ontwikkeling als een aanzienlijke stap vooruit in de creatieve mogelijkheden binnen CTV-advertising. De technologie achter Custom Audio is ontwikkeld in samenwerking met AudioStack, een AI-gestuurd audioproductieplatform. Door de automatisering van complexe audio-workflows kunnen bedrijven sneller en kostenefficiënter hoogwaardige audiocontent produceren en implementeren in hun videoadvertenties. Dit verlaagt niet alleen de productiekosten, maar verhoogt ook de relevantie en effectiviteit van advertenties door gepersonaliseerde audioboodschappen aan te bieden.
‘Onderzoek toont aan dat audio een grote rol speelt in het onthouden van reclameboodschappen’, vertelt Tim Samsom, Country Manager Nederland bij ShowHeroes Group. ‘Uit studies van onder andere IAB en Sonata Insights blijkt dat een groot deel van de adverteerders AI-gestuurde creatie omarmt. Door audio dynamisch af te stemmen op de voorkeuren van de consument, versterken merken hun connectie met hun doelgroep, wat resulteert in hogere engagement en betere attributiemetingen.’
‘Onze focus ligt op het voortdurend uitbreiden van creatieve mogelijkheden binnen het CTV-landschap’, stelt Sarah Lewis, Global Director CTV bij ShowHeroes. ‘Met Custom Audio zetten we een nieuwe standaard voor gepersonaliseerde en interactieve CTV-advertenties, waarmee merken de betrokkenheid van kijkers op een innovatieve manier kunnen vergroten.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 6, 2025
- 3MO breidt mediaconsultancy uit met digitale media review
- De marketingtransfers van week 7, 2025
- Column Embedded creativity: iedereen is (wordt) creatief
- Qualifio en Actito versterken strategische samenwerking
- Programma CreativeNL SXSW 2025: focus op kansen en bedreigingen
Laatste Nieuws
- ‘How To Win an Award’: experts delen... 25-02-2025
- ShowHeroes lanceert... 25-02-2025
- De marketingtransfers van week 7, 202521-02-2025
- Programma CreativeNL SXSW 2025:... 21-02-2025
- Qualifio en Actito versterken... 20-02-2025
- De marketingtransfers van week 6, 202514-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day