Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere bezorging

- Food-en-retail
- 28 feb 2025 @ 13:43
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 feb 2025 @ 13:43
- Tamara de Vos
Albert Heijn introduceert volgende week de Buurt Bezorgbundel, een nieuwe bezorgoptie die klanten met een Bezorgbundel in staat stelt hun boodschappen te laten bezorgen wanneer de bezorger al in de buurt is. Deze aanpak leidt volgens de supermarktketen tot efficiëntere bezorgroutes en een verdere vermindering van de CO₂-uitstoot bij online bestellingen.
Door te investeren in slimme algoritmes stemt Albert Heijn bezorgmomenten op elkaar af, wat resulteert in een efficiënter gebruik van bezorgwagens. Bovendien breidt de supermarktketen het aantal elektrische bezorgauto's uit, wat bijdraagt aan een lagere uitstoot en stillere leveringen in woonwijken. Met de Buurt Bezorgbundel benadrukt Albert Heijn zijn streven naar duurzamere en efficiëntere bezorgdiensten.
Besparing op kilometers en CO₂-uitstoot
In 2024 heeft de bestaande Buurtroute van Albert Heijn 600.000 kilometer bespaard, wat neerkomt op minstens 15 rondjes om de wereld. Met deze bundel verwacht de supermarktketen nog meer kilometers en CO₂-uitstoot te reduceren. ‘De hele buurt kan bij ons online boodschappen doen. Met de introductie van deze bezorgoptie kunnen klanten met een Bezorgbundel besparen op bezorgkosten en kilometers. Daarnaast spelen we in op de toenemende vraag naar online boodschappen. Klanten kunnen met dit abonnement ook een vast bezorgmoment kiezen en ook vanaf drie weken van tevoren bestellen’, geeft Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn aan.
Voor € 7,99 per maand kunnen klanten met de Buurt Bezorgbundel onbeperkt boodschappen laten bezorgen op buurtmomenten.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
- Buurt Bezorgbundel
- slimme algoritmes
- Albert Heijn
- online boodschappen
- duurzame bezorging
- CO₂-uitstoot
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend voordeel' met...
- Johnny Cashew in zee met Tony's Chocolonely
- McKinsey onderzoekt rendement retail
- [marketeer 219] Annemiek Neefjes & Eric Razenberg - brand...
- Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere...
- Techinvesteerder Prosus koopt Just Eat Takeaway
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Dansen in de supermarkt met Holie's03-03-2025
- Achtste editie Nationale Week Zonder... 03-03-2025
- Albert Heijn lanceert Buurt... 28-02-2025
- [marketeer 219] Annemiek Neefjes &... 28-02-2025
- Brandt & Levie lanceert... 27-02-2025
- Nestlé betreedt nieuw segment met... 26-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day