Viaplay kiest voor Did Another Thing en Hagens

- Bureaus
- 3 mrt 2025 @ 10:41
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 mrt 2025 @ 10:41
- Kel Koenen
Streamingplatform Viaplay heeft Did Another Thing (DAT) en Hagens aangesteld als nieuwe strategische bureaus. Met de samenwerking wil Viaplay zijn marktpositie verstevigen en de zichtbaarheid verder vergroten. De aftrap vindt plaats met een grootschalige campagne rondom de start van het nieuwe Formula 1-seizoen in maart.
Did Another Thing (DAT) heeft de vernieuwde positionering van Viaplay kracht bijgezet met de nieuwe tagline: de beste kijk op sport. De bijbehorende campagne, waarin onder anderen Max Verstappen, Amber Brantsen, Rob Kamphues en de Viaplay F1-analisten een prominente rol spelen, benadrukt de gedeelde passie voor sport tussen Viaplay en zijn kijkers. Viaplay zet hiermee in op een optimale kijkervaring met diepgaande analyses van ex-topsporters. De campagne wordt vanaf maart 2025 breed uitgerold via tv, radio, (D)OOH, social media en online video.
Sinds december 2024 is Hagens verantwoordelijk voor alle PR-activiteiten van Viaplay, met zowel proactieve als reactieve campagnes en mediastrategieën. Om de start van het nieuwe F1-seizoen onder de aandacht te brengen, organiseert Hagens een exclusief persevenement op Circuit Zandvoort. Journalisten krijgen daar toegang tot interviews met Viaplay-commentatoren, een kijkje achter de schermen van de nieuwe F1-programmering en een live video-interview met Max Verstappen.
Robert Knibbe, Head of Marketing & Communication bij Viaplay Group Netherlands: ‘Met Did Another Thing en Hagens PR zetten we een belangrijke volgende stap in onze positionering. Als premium sportplatform focussen we op de beste kijkervaring met sportcompetities en atleten van wereldniveau, ondersteund door scherpe analyses van onze experts. De campagne en het F1-persevenement op Circuit Zandvoort vormen het startschot voor een verdere groei in 2025.’
Credits
Opdrachtgever: Viaplay
Creative agency & concept: Did Another Thing
PR bureau: Hagens PR
Mediabureau: PHD
Production agency: Freshmen Media
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide...
- 'Pareer misleidende reclame met een kogelvis'
- Simyo lanceert nieuwe campagne 'Op die fiets!'
- Ieder kind met kanker verdient een boodschap uit het hart
- Motilayo Williams over haar favoriete Esprix winnaar aller...
- Porsche en Dentsu Creative introduceren ‘Date Jezelf’: tijd...
Laatste Nieuws
- Zeeman maakt reclame voor andermans... 03-03-2025
- ING lanceert nieuwe merkcampagne03-03-2025
- Viaplay kiest voor Did Another Thing... 03-03-2025
- Ieder kind met kanker verdient een... 28-02-2025
- Gassan verlengt samenwerking met... 28-02-2025
- Robijn breidt samenwerking met... 27-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day