Viaplay kiest voor Did Another Thing en Hagens

Viaplay kiest voor Did Another Thing en Hagens
  • Bureaus
  • 3 mrt 2025 @ 10:41
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Streamingplatform Viaplay heeft Did Another Thing (DAT) en Hagens aangesteld als nieuwe strategische bureaus. Met de samenwerking wil Viaplay zijn marktpositie verstevigen en de zichtbaarheid verder vergroten. De aftrap vindt plaats met een grootschalige campagne rondom de start van het nieuwe Formula 1-seizoen in maart.

Did Another Thing (DAT) heeft de vernieuwde positionering van Viaplay kracht bijgezet met de nieuwe tagline: de beste kijk op sport. De bijbehorende campagne, waarin onder anderen Max Verstappen, Amber Brantsen, Rob Kamphues en de Viaplay F1-analisten een prominente rol spelen, benadrukt de gedeelde passie voor sport tussen Viaplay en zijn kijkers. Viaplay zet hiermee in op een optimale kijkervaring met diepgaande analyses van ex-topsporters. De campagne wordt vanaf maart 2025 breed uitgerold via tv, radio, (D)OOH, social media en online video.



Sinds december 2024 is Hagens verantwoordelijk voor alle PR-activiteiten van Viaplay, met zowel proactieve als reactieve campagnes en mediastrategieën. Om de start van het nieuwe F1-seizoen onder de aandacht te brengen, organiseert Hagens een exclusief persevenement op Circuit Zandvoort. Journalisten krijgen daar toegang tot interviews met Viaplay-commentatoren, een kijkje achter de schermen van de nieuwe F1-programmering en een live video-interview met Max Verstappen.

Robert Knibbe, Head of Marketing & Communication bij Viaplay Group Netherlands: ‘Met Did Another Thing en Hagens PR zetten we een belangrijke volgende stap in onze positionering. Als premium sportplatform focussen we op de beste kijkervaring met sportcompetities en atleten van wereldniveau, ondersteund door scherpe analyses van onze experts. De campagne en het F1-persevenement op Circuit Zandvoort vormen het startschot voor een verdere groei in 2025.’

Credits

Opdrachtgever: Viaplay

Creative agency & concept: Did Another Thing

PR bureau: Hagens PR

Mediabureau: PHD

Production agency: Freshmen Media

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken