Team Jumbo-Visma rijdt in klassieker met 'hersen'-helm

Team Jumbo-Visma rijdt in klassieker met 'hersen'-helm
  • Sponsoring
  • 7 apr 2023 @ 11:33
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dit jaar staat de wielerklassieker Parijs - Roubaix in het teken van bewustwording om een helm te dragen tijdens het fietsen. Een initiatief van Team Jumbo-Visma en partner Lazer.

Via een opvallend helmdesign waarop gezonde hersenen duidelijk zichtbaar zijn, vragen de renners en rensters van Team Jumbo-Visma aandacht voor dit initiatief.

Het komt namelijk volgens Lazer nog veel te vaak voor dat een fietsongeluk hersenletsel tot gevolg heeft. Het dragen van een fietshelm had dit kunnen voorkomen.

De bewustwordingscampagne genaamd ‘Use your head’, geeft ook het woord aan artsen van het UMC Maastricht die nauw betrokken zijn vanuit het initiatief Hersenstrijd. De campagne werd ontwikkeld door digitaal creatief bureau TDE.

Het partnership met Team Jumbo-Visma geeft het bedrijf de kans om tijdens een grote WorldTour koers aandacht te vragen voor het belang van het dragen van een helm. Iedere fietser wereldwijd, rijdend op een kinderfiets tot e-bike, helpt zichzelf met een goede fietshelm. Hierbij is het voor Lazer ondergeschikt welk merk iemand draagt, zolang je maar een helm draagt. Sean van Waes, CEO Lazer: ‘We zien liever dat er wereldwijd veel meer fietshelmen worden verkocht, óók van andere merken. Het gaat namelijk om de bescherming voor fietsers en hun gezondheid.’

Al meerdere jaren werken Lazer en Team Jumbo-Visma samen aan het ontwikkelen van de beste bescherming door fietshelmen, met testen en onderzoek. De ploeg draagt deze boodschap dan ook een warm hart toe en zet haar bekendheid graag in voor bewustwording. Richard Plugge, algemeen directeur: ‘Het gebruik van een fietshelm staat in de professionele wielersport gelukkig allang niet meer ter discussie, maar daarbuiten is het nog niet vanzelfsprekend om er eentje te dragen. Terwijl het zoveel ellende kan voorkomen. We vinden het mooi om als succesvolle ploeg - met het bijbehorende bereik - bekendheid te vragen voor dit thema.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken