Eindejaarscampagne Nationale Postcode Loterij: zingende voordeuren en de kracht van samen

Eindejaarscampagne Nationale Postcode Loterij: zingende voordeuren en de kracht van samen
  • Bureaus
  • 22 nov 2024 @ 08:03
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Nationale Postcode Loterij lanceert op 22 november de nieuwe eindejaarscampagne ‘PostcodeKanjer 2024’, met een film waarin zingende voordeuren van Nederlandse huizen centraal staan als metafoor voor verbondenheid.

In de film zingen meerdere voordeuren – symbool voor de deelnemers in duizenden postcodes – samen het nummer ‘We All Stand Together’ van Paul McCartney. Het visuele verhaal, een co-creatie van het creatieve team van de Postcode Loterij en reclamebureau Alfred, benadrukt wat mogelijk is wanneer mensen samen een doel nastreven: dankzij de deelnemers heeft de Postcode Loterij dit jaar maar liefst €349 miljoen kunnen bijdragen aan goede doelen. Met de eindejaarscampagne zet de Postcode Loterij de deelnemers in het zonnetje. Naarmate 1 januari nadert, verschuift de aandacht steeds meer naar de trekking van de PostcodeKanjer van €59,7 miljoen.

Marie-Claire Lintz, Head of Marketing van de Nationale Postcode Loterij: ‘Met de start van de PostcodeKanjer 2024-campagne willen we onze deelnemers bedanken. De film laat zien hoe we samen, vanuit onze postcodes, een verschil maken. De deuren staan symbool voor al onze deelnemers, die met hun deelname niet alleen dromen najagen, maar ook bijdragen aan een betere wereld.’

Jeroen van de Sande, Creative Director Alfred: ‘Het nummer ‘We all stand together’ past zo goed bij ons idee, dat je zou denken dat het ervoor gemaakt is. Het is een optimistisch nummer, dat draait om samenkomen en elkaar steunen. Met een speelse opbouw (bom-bom-bom) die zich perfect leent voor een luchtige invulling met de zingende deuren. En hoewel het geen officieel kerstnummer is, past het feilloos in de sfeer van de feestdagen.’

De campagne bestaat uit een brede mix in middelen, zoals TVC, RC, OOH en online doorvertalingen, en gaat op vrijdag 22 november live met een 60-seconden film.

 

 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken