Sport for Good Team Challenge voor meer employee engagement

Branded Content
Sport for Good Team Challenge voor meer employee engagement
  • Bureaus
  • 22 nov 2024 @ 08:00
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 22 nov 2024 @ 08:00
  • Sales

Laureus Nederland ontwikkelt een sportieve team challenge om vitaliteit bij werknemers te stimuleren. De Sport for Good Foundation ziet dit nieuwe programma als echte win-win. Meer vitaliteit en teambuilding voor bedrijven, én Laureus Nederland die meer sportprogramma’s voor kinderen kan omarmen.

Sport for Good Team Challenge voor meer employee engagement Laureus Nederland ontwikkelt een sportieve team challenge om vitaliteit bij werknemers te stimuleren. De Sport for Good Foundation ziet dit nieuwe programma als echte win-win. Meer vitaliteit en teambuilding voor bedrijven, én Laureus Nederland die meer sportprogramma’s voor kinderen kan omarmen.

“De reden dat we de Sport for Good Team Challenge hebben ontwikkeld, is dat we vinden dat maatschappelijke impact behaald kan worden door het benutten van de kracht van bedrijven. Natuurlijk kun je bedrijven vragen om sponsor te worden, maar een team challenge kan bijdragen aan de grootste kracht van bedrijven: vitale werknemers.” zegt Micha van Herk, nationaal directeur Laureus Nederland. Vitale werknemers zijn blijer, loyaler, gezonder, minder vaak ziek, presteren beter en blijven veelal langer werkzaam bij de organisatie.

Sport levert een bijdrage aan vitaliteit. Laureus zet niet voor niets de kracht van sport in om maatschappelijke problemen voor kinderen en jongeren aan te pakken. Hiermee worden positieve resultaten behaald: kinderen worden sociaal vaardiger, krijgen meer zelfvertrouwen, hebben een beter zelfbeeld en gaan sterker de toekomst tegemoet. Vanuit die gedachte is de Laureus Sport for Good Team Challenge ontwikkeld: een win-win voor bedrijf en kinderen.

Wat is de Laureus Sport for Good Team Challenge?

Met de Team Challenge bieden bedrijven of organisaties hun medewerkers een maatschappelijk vitaliteitsprogramma, waarin werknemers aan de slag gaan met sport en bewegen, mentaal welzijn, voeding en creativiteit.

Het totale programma bestaat uit activiteiten, thema-sessies en uitdagingen waarbij samenwerken, inspiratie, van elkaar leren en plezier voorop staan. En waarbij collega’s in teamverband fondsen werven om sportprogramma’s voor kinderen in Nederland mogelijk te maken. Teams werven met eigen acties en creativiteit zoveel mogelijk donaties voor de steun aan een sportprogramma dat het bedrijf zelf mag aanwijzen. Bijvoorbeeld een lokaal sportprogramma of juist één die aansluit bij de gezamenlijke merkwaarden.

Laureus benadrukt dat de invulling van het employee engagementprogramma bij moet dragen aan hogere betrokkenheid, maatschappelijke impact en verbeterde vitaliteit binnen bedrijven. Mede hierom is het programma flexibel in vorm en kan het naast bijvoorbeeld een georganiseerde sportdag, bestaan uit verschillende themasessies met verdieping of inspiratie over het belang van goede voeding, mentaal welzijn en fysieke prestaties.

Met de Team Challenge stimuleren bedrijven betrokkenheid van medewerkers op maatschappelijk welzijn voor de jeugd. Daarnaast ziet Laureus dit ook als middel om employer branding te verstevigen. Twee thema’s die cruciaal zijn voor het behoud en de ontwikkeling van organisatiecultuur.

Micha van Herk: “We dagen merken en bedrijven uit om op een andere manier invulling te geven aan het behalen van sociale impact. Een manier die bijdraagt aan de bekende uitdagingen binnen organisaties en tegelijk bijdraagt aan maatschappelijke ontwikkeling voor kinderen. Ik kom graag in contact met bedrijven die het verschil willen maken.”

Wil je meer weten over de Sport for Good Team Challenge?
Stuur dan een mail naar micha.vanherk@laureus.com

Dit artikel verschijnt op initiatief van Laureus Nederland
Tekst en beeld: Laureus Nederland

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken