SZW geeft duidelijkheid over pensioen

SZW geeft duidelijkheid over pensioen
  • Bureaus
  • 28 nov 2024 @ 14:39
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het ministerie van SZW en Roorda reclamebureau - met haar vaste strategische partner Tabula Rasa - lanceren een volgende fase in de campagne voor het nieuwe pensioenstelsel.

Die stap bestaat uit de nieuwe website pensioenduidelijkheid.nl Waar de doelgroepen in de eerste campagne geïnformeerd werden over het nieuwe pensioenstelsel en het waarom, geven het ministerie en Roorda nu antwoord op de meest gestelde vragen en gaat de campagne ook in op de misvattingen die mensen hebben.

Jurgen Dhollander, senior communicatieadviseur ministerie van SZW: ‘We weten dat mensen vragen hebben over de nieuwe regels voor pensioen en dat er ook misvattingen over zijn. Daarom willen we, samen met de sociale partners en de pensioenuitvoerders, de kennis over die nieuwe regels vergroten en een aantal van die misvattingen wegnemen. We richten ons op jongeren, werkenden, mensen die tegen hun pensioen aanzitten en wie al met pensioen is, met voor elk segment een aangepaste boodschap die aansluit bij hun kennisniveau. Want die willen allemaal weten wat er voor hen verandert.’

Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: ‘Voor de meeste mensen is het nieuwe pensioenstelsel nog een ver-van-mijn-bedshow. Men gaat niet snel actief uit zichzelf op zoek naar de antwoorden op sluimerende vragen over haar/zijn pensioen. Daarom laten we in deze campagne de antwoorden op die vragen uit onverwachte hoek komen. Zo creëren we meer aandacht voor, en bekendheid met het onderwerp en het platform pensioenduidelijkheid.nl.’

Credits

Ministerie van SZW: Jurgen Dhollander, Stefan Wink

Bureau: Roorda Reclamebureau en Tabula Rasa

Creatie: Joeri Jansen, Tom Zwart, Anne van Andel, JP Nieuwerkerk

Designer: Jorn Slotboom

Strategie: Floor Busch, Ibi Baggerman

Account: Tessel van der Zwet, Hans Bauman

Agency producer: Marcel Ossendrijver

Regie: Sjors Baarveld (KXRXT)

Executive producer: Allen Grygierczyk (KXRXT)

Producer: Bas van den Elzen

DOP: Ruben van Weelden

First AD: Pieter Veenhof

Art Director: Aline Hogenberg

Gaffer: Daan de Boer

Styling: Anouk Oceane

Set sound: Justin Bekker

Focus puller: Joey Jansen

Visagie: Rasha Saafan

Offline edit: Johannes de Jong (Cadans)

Grading: Roman Strijbos (Het Kleurlokaal)

Compositing: Saba Nayagam & Ruben Brouns (The Compound)

Setfotografie: Willem de Kam

Soundmix en muziekproductie: Casper Molin (Posta)



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken