Haleon nieuwe projectpartner Mauritshuis

Haleon nieuwe projectpartner Mauritshuis
  • Sponsoring
  • 20 nov 2024 @ 09:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Haleon, dat merken voor consumentengezondheid maakt zoals Sensodyne, Voltaren en Advil, is de nieuwe projectpartner van het Mauritshuis.

Haleon (Sensodyne) is bij het Mauritshuis terechtgekomen door de sterke overeenkomsten in waarde en expertise tussen beide partijen. Het internationaal gerenommeerde Mauritshuis met een indrukwekkende collectie 17e-eeuwse schilderkunst en een voortrekkersrol in restauratietechnieken, sluit goed aan bij de missie van Sensodyne, dat zich richt op tandherstel. De samenwerking werd versterkt door de goede verstandhouding en het enthousiasme tussen beide partijen vanaf het eerste contact. Het Mauritshuis bleek de ideale partner, gezien de naamsbekendheid in Nederland en de in-house expertise van hun Restauratieatelier.

Als projectpartner van het Mauritshuis draagt Haleon financieel bij aan het behoud en de restauratie van de kunstwerken in de Mauritshuiscollectie, met het oog op behoud voor toekomstige generaties. Het doel van de samenwerking is het trekken van een parallel tussen tandherstel en kunstrestauratie, waarbij beide processen precisie, expertise en zorg vereisen. Sensodyne benadrukt het belang van tandherstel door de vergelijking met kunstrestauratie te maken.

Campagnevideo
De samenwerking gaat verder dan alleen het doneren van geld. Een belangrijk onderdeel van de samenwerking is een campagnevideo die de parallellen tussen tandherstel en kunstrestauratie belicht, waarvan verschillende korte snippets via Meta en Videoland worden geadverteerd, met als doel de expertise van beide partijen naar voren te brengen. De volledige video is via Sensodynes YouTube-kanaal te zien en de samenwerking wordt ook gepromoot via de eigen kanalen van het Mauritshuis. Sensodyne gebruikt de samenwerking ook een nieuw product te introduceren, Sensodyne Clinical Repair*.

Kristel van der Linden, Hoofd business development Mauritshuis: ‘Kunst en wetenschap vormen samen verrassende verbindingen. De afgelopen maanden hebben we gezien hoe twee schijnbaar uiteenlopende werelden toch nauw met elkaar verweven zijn. Deze unieke samenwerking inspireert ons om grenzen te verleggen en nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Deze samenwerking biedt ons een nieuwe manier om mensen te inspireren met een kijkje achter de schermen.’

Marco Dorigo, General Manager Benelux van Haleon: ‘Bij Haleon streven we naar voortdurende innovatie om beter aan de behoeften van consumenten te voldoen. Door deze samenwerking onderstrepen Haleon en het Mauritshuis de grote zorg en expertise die nodig zijn om waardevolle objecten te beschermen, of het nu gaat om het herstel van het gebit bij gevoelige tanden, of om het behoud van cultureel erfgoed. Deze nieuwe campagne stelt ons in staat om onze innovatieve Sensodyne Clinical Repair, die binnen twee minuten begint met het herstellen van gevoelige tanden, op een verrassende manier te introduceren aan de Nederlandse consument. Ik ben ontzettend trots op het harde werk dat iedereen in deze unieke samenwerking heeft gestoken!’

* Medisch hulpmiddel.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken