[Mijn marketing] Roos van Vugt: 'Als je zelf niets doet, gebeurt er ook niets'

[Mijn marketing] Roos van Vugt: 'Als je zelf niets doet, gebeurt er ook niets'
  • Algemeen
  • 8 feb 2021 @ 13:35
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Roos van Vugt (47) is vanuit haar eigen bureau Merkwerker actief als manager social media bij Amsterdam UMC. 'Ik ben gezwicht voor werken in de zorg. Sinds de coronacrisis kan ik dat niet meer loslaten.'

Gezwicht

Ik ben vorig jaar gezwicht voor werken in en voor de zorg. Na een klus bij UMC Utrecht kan ik dat -mede door de hectiek en crisiscommunicatie rondom corona- niet meer loslaten. In december heb ik daarom het Amsterdam UMC benaderd. Bleken ze een paar projecten open hebben staan, vanwege zwangere collega's. Zo zie je maar: als je zelf niets doet, gebeurt er ook niets.

Thuisonderwijs

Mijn grootste learning in coronatijd is een persoonlijke. Door thuisonderwijs leert een van mijn kinderen beter dan op school. Hij heeft ADHD en het prikkelloos leren gaat hem goed af.

Heerlijk eten

Op dit moment is Crisp mijn favoriete merk. Fantastische bezorgservice, attente webcare die snel reageert en vooral heerlijk eten. Helpt mij helemaal de lockdown door.

Nog steeds toepasselijk

De 'Play inside'-campagne van Nike tijdens de eerste lockdown vorig jaar vind ik goed. Niet zo recent meer, maar nog steeds ijzersterk en helaas nog steeds toepasselijk.

Knipoog

Buutvrij weet altijd relevante campagnes met een knipoog neer te zetten. Daarnaast is Coopr een van mijn favoriete bureaus, dat nog steeds groeit en al jarenlang steady en met resultaat op prachtige merken werkt. En Kaliber, dat altijd uitdaagt om verder te kijken dan alleen 'een campagne'.

Duiding

Ronald Voorn, ex-marketeer en nu docent/onderzoeker consumentenpsychologie en marketing, is mijn favoriete vakgenoot. Hij haalt de bullshit uit het vak. Geeft duiding aan nieuwe stromingen en trends. Schrijft treffende recensies van marketingboeken. Onderzoekt en daagt collega's uit verder te denken.

Push-kanaal

Ik erger me aan het feit dat social media door veel bedrijven nog steeds als push-kanaal wordt gebruikt.

Foodies

Ik luister als wannabe chef-kok graag naar Wat schaft de podcast. De twee presentators zijn aanstekelijke foodies met veel kookervaring.

Internationale pers

360 Magazine bundelt de beste maandelijkse artikelen uit de internationale pers. En soms koop ik de Jan.

Merkwerkers

Ik zie het als mijn persoonlijke marketinguitdaging om organisaties te laten inzien dat medewerkers je sterkste merkwerkers zijn.

Foto door Jesse Reij.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken