Nieuwe editie van nationale enquête ‘Namens Nederland’ gestart

Nieuwe editie van nationale enquête ‘Namens Nederland’ gestart
  • Algemeen
  • 11 jan 2024 @ 07:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

NL2025 heeft samen met meer dan 70 mede-initiatiefnemers een nieuwe editie van Namens Nederland, één van de grootste enquêtes in Nederland, gelanceerd. Na de edities van 2014 en 2020 krijgt iedereen in Nederland opnieuw de kans om bij te dragen aan de toekomst van ons land.

In een tijd waarin meningen over wat er nu én straks moet gebeuren uiteenlopen, zoekt Namens Nederland naar gemeenschappelijke grond en streeft naar een onafhankelijk en inclusief toekomstbeeld voor Nederland. Dit initiatief wordt breed gedragen door o.a. maatschappelijke organisaties, mediapartijen, vakbonden, bedrijven en verenigingen. Bij de vorige editie vulden 170.000 respondenten de enquête in. De komende maanden zal Namens Nederland via diverse mediakanalen (tv, radio, kranten, social media) inwoners van Nederland oproepen om deel te nemen aan de enquête.

Reacties
Ingrid Thijssen, mede-initiatiefnemer en voorzitter VNO-NCW: ‘Juist nu, in een tijd van grote veranderingen, is het essentieel dat we samenwerken aan een gedeelde toekomstvisie. Ons land staat voor een aantal grote uitdagingen, zoals de energietransitie, woningbouw en het creëren van bestaanszekerheid nu én op lange termijn. Namens Nederland geeft iedereen de mogelijkheid om actief bij te dragen aan een gezamenlijk toekomstbeeld voor Nederland. We hebben elkaar hard nodig om de juiste antwoorden te vinden en te versnellen, want niemand kan het alleen.’

 Laurens van Vliet, initiatiefnemer en NL2025: ‘In de nasleep van de recente verkiezingen is er nog onzekerheid over de koers die ons land zal inslaan. De uitslag is bekend en lijkt toch ook verdeeldheid te tonen, maar Nederland moet samen verder. De vragen die Namens Nederland stelt, worden daarom heel belangrijk. Er is in deze editie van Namens Nederland extra aandacht besteed om zoveel mogelijk verschillende doelgroepen te bereiken.’

Soufiane Touzani, mede-initiatiefnemer en influencer: ‘Ik geloof in de kracht van verbinding. Samen kunnen we zoveel meer bereiken dan alleen. Namens Nederland is een heel mooi voorbeeld van samenwerking. Door te luisteren naar alle meningen kunnen we samen verder komen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken