Peulvruchten centraal bij Albert Heijn
![Peulvruchten centraal bij Albert Heijn](/food-en-retail/nieuws/2025/02/peulvruchten-centraal-bij-albert-heijn/AH-boonjour-nw-juist-25.jpg)
- Food-en-retail
- 10 feb 2025 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 10 feb 2025 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn zet peulvruchten, waaronder bonen, komende periode extra in de spotlights met 'nieuwe producten, frisse designs en heel veel voordeel'. AH Terra, het plantaardige eigen merk-assortiment, wordt uitgebreid tot 350 producten, zegt de retailketen.
'Albert Heijn komt met veel inspiratie voor het koken met bonen en peulvruchten. Door het makkelijker, aantrekkelijker en voordeliger te maken om met bonen en peulvruchten te koken geeft Albert Heijn dit assortiment een welverdiend podium', zo wordt aangekondigd uit Zaandam.
Albert Heijn streeft ernaar dat in 2030 60% van de verkochte eiwitten plantaardig is. 'Nederland is klaar voor een plantaardiger leefstijlpatroon', vertelt Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising en sourcing bij Albert Heijn. 'Uit onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders ervoor openstaat om minder vlees te eten. Daarnaast adviseert het Voedingscentrum ons allemaal om minstens 150 gram peulvruchten per week te eten. We maken het daarom voor klanten nog makkelijker, lekkerder en voordeliger om te koken met bonen en peulvruchten. We komen met heerlijke nieuwe producten, mooie nieuwe designs en heel veel inspiratie.'
Niet alleen met het vernieuwde en verbrede assortiment, maar ook door het bieden van veel inspiratie zet Albert Heijn de komende periode bonen en peulvruchten flink in het zonnetje. In de Allerhande en via QR-codes op de producten kunnen klanten nieuwe recepten vinden om te koken met bonen. Met deze speciale Allerhande-editie ‘Bonenpower’ wordt daarnaast het verhaal van bonen en peulvruchten verteld. Tot slot lanceert Albert Heijn een ludiek bonenlied genaamd ‘Ik heb een boon gepakt', bekijk 'm in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: Albert Heijn)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Peulvruchten centraal bij Albert... 10-02-2025
- Lidl en Vrumona winnaars eerste... 10-02-2025
- Jacky van Dijk van Pringles: 'Focus... 10-02-2025
- [onderzoek] Gemak en nabijheid... 06-02-2025
- Droste-effect mogelijk ten einde05-02-2025
- 'Nederlandse eiwittransitie kan en... 05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day