Peulvruchten centraal bij Albert Heijn

Peulvruchten centraal bij Albert Heijn
  • Food-en-retail
  • 10 feb 2025 @ 16:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Albert Heijn zet peulvruchten, waaronder bonen, komende periode extra in de spotlights met 'nieuwe producten, frisse designs en heel veel voordeel'. AH Terra, het plantaardige eigen merk-assortiment, wordt uitgebreid tot 350 producten, zegt de retailketen.

'Albert Heijn komt met veel inspiratie voor het koken met bonen en peulvruchten. Door het makkelijker, aantrekkelijker en voordeliger te maken om met bonen en peulvruchten te koken geeft Albert Heijn dit assortiment een welverdiend podium', zo wordt aangekondigd uit Zaandam.

Albert Heijn streeft ernaar dat in 2030 60% van de verkochte eiwitten plantaardig is. 'Nederland is klaar voor een plantaardiger leefstijlpatroon', vertelt Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising en sourcing bij Albert Heijn. 'Uit onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders ervoor openstaat om minder vlees te eten. Daarnaast adviseert het Voedingscentrum ons allemaal om minstens 150 gram peulvruchten per week te eten. We maken het daarom voor klanten nog makkelijker, lekkerder en voordeliger om te koken met bonen en peulvruchten. We komen met heerlijke nieuwe producten, mooie nieuwe designs en heel veel inspiratie.'

Niet alleen met het vernieuwde en verbrede assortiment, maar ook door het bieden van veel inspiratie zet Albert Heijn de komende periode bonen en peulvruchten flink in het zonnetje. In de Allerhande en via QR-codes op de producten kunnen klanten nieuwe recepten vinden om te koken met bonen. Met deze speciale Allerhande-editie ‘Bonenpower’ wordt daarnaast het verhaal van bonen en peulvruchten verteld. Tot slot lanceert Albert Heijn een ludiek bonenlied genaamd ‘Ik heb een boon gepakt', bekijk 'm in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: Albert Heijn)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken