Hema en War Child halen bijna een half miljoen op met pyjama's

Hema en War Child halen bijna een half miljoen op met pyjama's
  • Sponsoring
  • 23 jan 2025 @ 16:45
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De jaarlijkse pyjama-actie van Hema en War Child heeft dit jaar € 494.327,55 opgebracht. Het bedrag is bij elkaar gebracht door de verkoop van speciale War Child-pyjama’s, sokken en snuggies, een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Deze toename betekent een extra € 35.000 voor de hulp aan kinderen die opgroeien in oorlogssituaties.

De opbrengst wordt ingezet voor de psychosociale ondersteuning en mentale noodhulp die War Child biedt aan kinderen in conflictgebieden. Wereldwijd groeien 473 miljoen kinderen op in oorlog, een situatie die Ernst Suur, directeur van War Child Nederland, als zorgwekkend omschrijft: ‘Het aantal kinderen dat nu lijdt onder oorlogsgeweld is echt schokkend. Van het Midden-Oosten tot Oekraïne en van Soedan tot Nederland; één op de vijf kinderen die een oorlog meemaakt, blijft daar last van houden. We hebben deze hulp harder nodig dan ooit.’

Hema en War Child werken al vier jaar samen om zoveel mogelijk kinderen in oorlog te helpen. Ook dit jaar wordt de samenwerking voortgezet. Hans Schmitz, unitmanager mode bij Hema, benadrukt het belang hiervan: ‘Ik ben ontzettend trots op deze hechte samenwerking met War Child. Want het is verschrikkelijk om te zien dat zoveel kinderen dagelijks afschuwelijke situaties in oorlogsgebieden ervaren. We zijn dan ook blij dat we op deze manier een bijdrage kunnen leveren.’

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken