Hoe inclusief is de Nederlandse marketingsector? Stichting Reframe doet onderzoek
![Hoe inclusief is de Nederlandse marketingsector? Stichting Reframe doet onderzoek](/bureaus/nieuws/2026/02/hoe-inclusief-is-de-nederlandse-marketingsector-stichting-reframe-doet-onde/Header-reframe.jpg)
- Bureaus
- 11 feb 2025 @ 13:02
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 11 feb 2025 @ 13:02
- Imke Walenberg
Vanaf deze week start Stichting Reframe een groot onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingsector. Hoe divers is het vak eigenlijk? Hoe wordt inclusie toegepast in personeelsbeleid en campagnes? En waar liggen de grootste uitdagingen?
Om die vragen te beantwoorden, verzamelt Reframe de komende drie weken inzichten onder een brede groep professionals—van adverteerders en creatieve bureaus tot onderzoeks- en mediapartijen. Het onderzoek wordt gesteund door organisaties als VIA, BVA, ADCN, Dutch Digital Design, DDMA en Audify, die helpen een representatief beeld te schetsen van de sector.
Volgens Ahmed Ait Moha, bestuurslid van Reframe, is het onderzoek urgenter dan ooit. “Internationaal wordt veel gesproken over het belang van DE&I. Met dit onderzoek krijgen we niet alleen zicht op de stand van zaken in Nederland, maar ook op hoe de industrie het thema waardeert en welke inspanningen worden geleverd.”
De resultaten worden vóór de zomer gedeeld en moeten niet alleen een spiegel voorhouden, maar ook concrete handvatten bieden om diversiteit en inclusie binnen de sector te versterken.
Deelname aan het onderzoek is mogelijk via deze link.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hoe inclusief is de Nederlandse... 11-02-2025
- Theun Eijkemans volgt Willem-Albert... 11-02-2025
- Drie vragen aan… Shelley Igbinosa11-02-2025
- Roorda wordt strategisch... 10-02-2025
- Patrick Molleman vertrekt bij OMG10-02-2025
- De Superbowl-commercial top 5... 10-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day