'Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding

'Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
  • B2b
  • 6 apr 2025 @ 20:56
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De KPN-campagne ‘Stukje van Mij’ is tijdens de Sabre Awards EMEA 2025 in Londen onderscheiden met de Platinum Sabre Award for Best in Show – de hoogste erkenning in Europese PR. Daarnaast won de campagne ook een Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building.

De bekroonde campagne maakt deel uit van KPN’s #Beterinternet-platform en richt zich op het urgente maatschappelijke probleem van online shaming en het ongevraagd verspreiden van intieme beelden onder jongeren. De campagne combineerde maatschappelijke urgentie met creatieve impact en wist zowel de publieke opinie als de politiek te mobiliseren. Centraal in de campagne stonden KPN’s TikTok-talkshow en het nummer ‘Stukje van Mij’ van zangeres MEAU, dat inmiddels is bekroond met een platinum plaat.



Volgens de jury van de Sabre Awards wist KPN met ‘Stukje van Mij’ op indrukwekkende wijze merkvertrouwen en reputatie te versterken, terwijl het tegelijkertijd maatschappelijke verandering stimuleerde. Zo droeg de campagne bij aan de publieke discussie én de totstandkoming van de nieuwe Nederlandse Wet seksuele misdrijven.

De campagne werd ontwikkeld door een breed creatief team, bestaande uit Dentsu Creative, Mindshare Nederland, We Agency, Amp.Amsterdam, regisseur Emma Brandhorst, A Bigger Circle, team5PM, HPB | Het PR Bureau en natuurlijk KPN zelf.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken