'Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding

- B2b
- 6 apr 2025 @ 20:56
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 apr 2025 @ 20:56
- Kel Koenen
De KPN-campagne ‘Stukje van Mij’ is tijdens de Sabre Awards EMEA 2025 in Londen onderscheiden met de Platinum Sabre Award for Best in Show – de hoogste erkenning in Europese PR. Daarnaast won de campagne ook een Diamond Sabre Award for Superior Achievement in Brand-Building.
De bekroonde campagne maakt deel uit van KPN’s #Beterinternet-platform en richt zich op het urgente maatschappelijke probleem van online shaming en het ongevraagd verspreiden van intieme beelden onder jongeren. De campagne combineerde maatschappelijke urgentie met creatieve impact en wist zowel de publieke opinie als de politiek te mobiliseren. Centraal in de campagne stonden KPN’s TikTok-talkshow en het nummer ‘Stukje van Mij’ van zangeres MEAU, dat inmiddels is bekroond met een platinum plaat.
Volgens de jury van de Sabre Awards wist KPN met ‘Stukje van Mij’ op indrukwekkende wijze merkvertrouwen en reputatie te versterken, terwijl het tegelijkertijd maatschappelijke verandering stimuleerde. Zo droeg de campagne bij aan de publieke discussie én de totstandkoming van de nieuwe Nederlandse Wet seksuele misdrijven.
De campagne werd ontwikkeld door een breed creatief team, bestaande uit Dentsu Creative, Mindshare Nederland, We Agency, Amp.Amsterdam, regisseur Emma Brandhorst, A Bigger Circle, team5PM, HPB | Het PR Bureau en natuurlijk KPN zelf.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 12, 2025
- [column] Heeft jouw merk voldoende brand health kracht?
- Mediahuis Nederland versterkt B2B-management
- Nima Marketing Day: Transformatie van de Openbare Bibliotheek
- De marketingtransfers van week 13, 2025
- Merijn de Rooy nieuwe Growth Director bij IPG Mediabrands...
Laatste Nieuws
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met... 06-04-2025
- De marketingtransfers van week 13,... 04-04-2025
- Spotler stelt Björn Goerke aan als... 03-04-2025
- Merijn de Rooy nieuwe Growth... 02-04-2025
- Mediahuis Nederland versterkt... 01-04-2025
- Nima Marketing Day: Transformatie... 01-04-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center