'Never Just a Period': Libresse start campagne voor betere menstruatie-educatie

- Bureaus
- 7 apr 2025 @ 14:46
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 apr 2025 @ 14:46
- Tamara de Vos
Meer dan de helft (53%) van de Nederlandse vrouwen+ ervaart hun menstruatie als moeilijker of gecompliceerder dan vooraf verwacht. Dat blijkt uit onderzoek van Libresse (Essity). De campagne ‘Never Just a Period’ moet het gesprek over menstruatie normaliseren en de kenniskloof verkleinen.
Veel vrouwen+ voelen zich niet goed voorbereid op hun eerste menstruatie. Wereldwijd geldt dit voor 80% van de ondervraagden, in Nederland voor 39%. Ook later in het leven blijft de kennis achter: 42% zegt onvoldoende inzicht te hebben in hun eigen lichaam. Onzekerheid over cyclusduur, bloedkleur en tussentijdse bloedingen komt veel voor.
Ongemakkelijk
Volgens Dorothée Vanderbroeck, Senior Brand Manager bij Libresse, worden negatieve ervaringen vaak versterkt door een gebrek aan basiskennis. ‘Voorbereid zijn, begrijpen wat er gebeurt en toegang hebben tot producten helpt meisjes+ om zich zekerder te voelen en erover te durven praten.’
Communicatie met zorgverleners blijkt lastig. In Nederland voelt 28% van de vrouwen+ zich ongemakkelijk om menstruatieklachten te bespreken, 12% mist praktische oplossingen. Als gevolg zoekt 43% wereldwijd naar informatie via sociale media, vaak zonder betrouwbare bron.
Campagne legt nadruk op educatie en erkenning
De campagne van Libresse moet de volledige menstruatiereis zichtbaarder maken: van eerste menstruatie tot menopauze. Een centrale rol is weggelegd voor educatie op scholen en samenwerkingen met NGO’s. De bijbehorende campagnefilm toont hoe onvoorbereid veel vrouwen+ zich voelen. Libresse wil hiermee bijdragen aan een wereld ‘die het vrouwelijk lichaam echt begrijpt’.
Credits
Reclamebureau: AMV BBDO
Geluid: Soundtree
Media: Publicis
PR: HPB | Het PR Bureau
Social media: Dentsu Creative
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Defensie lanceert communicatieplatform ‘Tijd voor Defensie’
- Gardeners breidt diensten uit met corporate pr
- 'Noem ons Naïf': verzorgingsmerk lanceert internationale...
- Karcher heeft er de kracht weer voor
- Ten Dam, Snellenberg en Sonak beginnen Creative Gym
- Zilveren Kruis lanceert campagne 'Social minderen'
Laatste Nieuws
- 'Ook online' moet veilig zijn:... 07-04-2025
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri:... 07-04-2025
- 'Never Just a Period': Libresse... 07-04-2025
- Sonicbrand breidt uit naar... 07-04-2025
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die... 07-04-2025
- RA*W opent inschrijvingen voor... 04-04-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center