Geen grap: bitterbalpizza echt te bestellen

- Food-en-retail
- 7 apr 2025 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 7 apr 2025 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
In aanloop naar 1 april 2025 viel ons het idee van New York Pizza met Kwekkeboom al op: de bitterbalpizza haalde MT's grappenshortlist. Totdat er aan het einde van deze bewuste dag daadwerkelijk drie van zulke pizza's ter redactie werden bezorgd... 'Echt lekker!'
Wat aanvankelijk klonk als een ludieke 1 aprilgrap, blijkt verrassend genoeg een serieuze introductie: New York Pizza en snackfabrikant Kwekkeboom brengen daadwerkelijk een bitterbalpizza op de markt. De opvallende combinatie van pizza en bitterballen werd op maandag 31 maart gepresenteerd en zorgde direct voor de nodige opschudding op sociale media.
Hoewel velen dachten dat het om een grap ging vanwege de introductiedatum, bevestigt New York Pizza-woordvoerder Joost Geurtsen dat de nieuwe pizza écht bestaat. 'We hebben serieus met Kwekkeboom aan dit idee gewerkt,' vertelt hij in het AD. 'In eerste instantie speelden we met het idee om het als een grap te brengen, maar tijdens het testen ontdekten we dat de smaak verrassend goed uitpakte. Toen besloten we om het echt te doen.'
De pizza is sinds 1 april 2025 beschikbaar via de New York Pizza-app. De topping bestaat uit gehalveerde ovenbitterballen van Kwekkeboom – normaal bedoeld voor de airfryer – en een saus van mosterdmayonaise. 'Die bitterballen doen het uitstekend in onze ovens,' aldus Geurtsen.
De ontwikkeling van de bitterbalpizza begon al in 2024 en heeft sindsdien een uitgebreide testperiode doorgemaakt. De speciale pizza blijft in elk geval tot en met 5 mei 2025 op het menu staan, beloven de makers die in 2022 nog werden uitgeroepen tot Merk van het Jaar tijdens de Grand Prix Contentmarketing Awards. Met dank namens de uitgeverij en redactie.
Laatste nieuws: 'bitterbalpizza wordt geprolongeerd'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Beste webwinkels van Nederland bekendgemaakt
- [column] 4 strategieën met jouw duurzaamheids-rapportage als...
- [marketeer 222] Age Sluis - marketeer Kindergarden
- Jumbo start campagne 'Pasen maak je samen'
- Hans im Glück opent eerste Nederlandse vestiging op het...
- Thuiswinkel Markt Monitor: China nieuwe nummer 1 cross-border...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Geen grap: bitterbalpizza echt te... 07-04-2025
- Hema lanceert campagne Het... 07-04-2025
- [onderzoek] Albert Heijn: geur van... 07-04-2025
- Dove pro lichaamsgeur met 'be... 04-04-2025
- Shoeby lanceert campagne rond... 04-04-2025
- [marketeer 222] Age Sluis -... 04-04-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center