Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en gewaardeerd medium

- Media
- 6 apr 2025 @ 21:06
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 apr 2025 @ 21:06
- Kel Koenen
GroupM en Hypr presenteren de uitkomsten van een nieuw onderzoek naar de mediabeleving van Huis-aan-huiskranten. De studie, uitgevoerd door GfK, laat zien dat het lokale mediumtype niet alleen massaal wordt gelezen, maar ook sterk gewaardeerd wordt; niet alleen door ouderen.
Met een oplage van 11 miljoen en een dekking van 7,5 miljoen huishoudens, blijkt de Huis-aan-huiskrant een relevant en betrouwbaar medium, juist in een tijd waarin het vertrouwen in nieuwsmedia onder druk staat. Zo geeft 60% van de respondenten aan de krant te missen als deze zou verdwijnen en blijkt dat meer dan de helft van de lezers alle zes meest recente edities heeft doorgenomen.
Reden voor GroupM om samen met de marktleider op de lokale Nederlandse mediamarkt, Hypr, te onderzoeken hoe de Nederlander aankijkt tegen lokale media en dan in het bijzonder Huis-aan-huiskranten. Opvallend is de hernieuwde waardering voor lokaal nieuws, met onderwerpen als familieberichten en verkeersupdates als uitschieters. Daarnaast leest één op de vier lezers inmiddels ook de digitale edities.
Volgens GroupM is het hoog tijd dat adverteerders de kracht van dit traditionele medium herontdekken. 'Een medium met zoveel betrokkenheid verdient serieuze aandacht', aldus de mediagroep.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AMMA 2025: Genomineerden bekend!
- KNGF Geleidehonden viert 90 jaar hondenhelden met...
- [achtergrond] Nieuwe hoofdredactie Parool: een frisse blik op...
- Hogeschool Inholland zet TikTok in voor werving zorgstudenten
- Jildou van der Bijl en Michiel Couzy nieuwe hoofdredacteuren...
- [column] Leve televisie
Laatste Nieuws
- Audify lanceert platform voor... 07-04-2025
- Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en... 06-04-2025
- [achtergrond] Nieuwe hoofdredactie... 04-04-2025
- Jildou van der Bijl en Michiel Couzy... 04-04-2025
- Hogeschool Inholland zet TikTok in... 04-04-2025
- AMMA 2025: Genomineerden bekend!27-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center