Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en gewaardeerd medium

Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en gewaardeerd medium
  • Media
  • 6 apr 2025 @ 21:06
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

GroupM en Hypr presenteren de uitkomsten van een nieuw onderzoek naar de mediabeleving van Huis-aan-huiskranten. De studie, uitgevoerd door GfK, laat zien dat het lokale mediumtype niet alleen massaal wordt gelezen, maar ook sterk gewaardeerd wordt; niet alleen door ouderen.

Met een oplage van 11 miljoen en een dekking van 7,5 miljoen huishoudens, blijkt de Huis-aan-huiskrant een relevant en betrouwbaar medium, juist in een tijd waarin het vertrouwen in nieuwsmedia onder druk staat. Zo geeft 60% van de respondenten aan de krant te missen als deze zou verdwijnen en blijkt dat meer dan de helft van de lezers alle zes meest recente edities heeft doorgenomen.

Reden voor GroupM om samen met de marktleider op de lokale Nederlandse mediamarkt, Hypr, te onderzoeken hoe de Nederlander aankijkt tegen lokale media en dan in het bijzonder Huis-aan-huiskranten. Opvallend is de hernieuwde waardering voor lokaal nieuws, met onderwerpen als familieberichten en verkeersupdates als uitschieters. Daarnaast leest één op de vier lezers inmiddels ook de digitale edities.

Volgens GroupM is het hoog tijd dat adverteerders de kracht van dit traditionele medium herontdekken. 'Een medium met zoveel betrokkenheid verdient serieuze aandacht', aldus de mediagroep.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken