Audify lanceert platform voor aanleveren radiocommercials

- Media
- 7 apr 2025 @ 13:32
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 apr 2025 @ 13:32
- Kel Koenen
Vanaf 15 april worden nieuwe radiocommercials niet langer via Spotwave, maar via het nieuwe platform Audify Hub aangeleverd. Audify, de brancheorganisatie voor audioreclame, introduceert het geavanceerde online systeem in samenwerking met MediaLab.
Audify Hub is meer dan een vervanging van het oude systeem: het platform introduceert ook aangescherpte kwaliteitseisen. Commercials die niet aan de nieuwe technische standaarden voldoen, worden niet doorgezet naar de radiozenders. Via een ingebouwd controlesysteem ontvangt de gebruiker een rapport met concrete aanwijzingen, waarna een aangepaste versie kan worden geüpload. Voor enkele vereisten is er in de overgangsfase een automatische correctie ingebouwd.
‘Met Audify Hub zorgen we ervoor dat de audiomarkt centraal nieuwe kwaliteitseisen van radiocommercials kan invoeren’, aldus Liedewij Hentenaar, directeur van Audify. ‘Een plezier voor de adverteerder én de luisteraar. Deze tool, onder de vleugels van Audify, geeft eenduidigheid voor alle deelnemers.’
De overstap van het oude systeem naar Audify Hub gebeurt van de ene op de andere dag. Tot en met 14 april loopt het aanleverproces nog via Spotwave; vanaf 15 april schakelt de hele markt over op Audify Hub. Producenten kunnen per direct een account aanmaken om zich voor te bereiden.
Een extra functie van het nieuwe platform is de automatische koppeling met RadioCloud, de online radiocommercialbibliotheek op de website van Audify. Hier kunnen gebruikers zoeken op adverteerder, branche of periode naar eerdere commercials die op Nederlandse zenders zijn uitgezonden.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- AMMA 2025: Genomineerden bekend!
- KNGF Geleidehonden viert 90 jaar hondenhelden met...
- [achtergrond] Nieuwe hoofdredactie Parool: een frisse blik op...
- Hogeschool Inholland zet TikTok in voor werving zorgstudenten
- Jildou van der Bijl en Michiel Couzy nieuwe hoofdredacteuren...
- [column] Leve televisie
Laatste Nieuws
- Audify lanceert platform voor... 07-04-2025
- Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en... 06-04-2025
- [achtergrond] Nieuwe hoofdredactie... 04-04-2025
- Jildou van der Bijl en Michiel Couzy... 04-04-2025
- Hogeschool Inholland zet TikTok in... 04-04-2025
- AMMA 2025: Genomineerden bekend!27-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center