'Ook online' moet veilig zijn: nieuwe Terre des Hommes campagne raakt gevoelige snaar

- Bureaus
- 7 apr 2025 @ 16:42
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Creatie
- 7 apr 2025 @ 16:42
- Imke Walenberg
‘Kijk je wel uit?’ ‘Doe je voorzichtig?’ Klassieke ouderlijke waarschuwingen die iedereen herkent. Maar volgens Terre des Hommes vergeten we massaal één cruciale dimensie: de online wereld. En dat is precies waar hun nieuwe campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, de vinger op de zere plek legt.
Onder de noemer ‘Ook online’ laat de campagne zien dat digitale veiligheid net zo vanzelfsprekend zou moeten zijn als veiligheid op straat. Want terwijl kinderen steeds jonger online gaan – vaak al vanaf vier jaar – blijven de gevaren onzichtbaar voor veel ouders. Pijnlijk detail: slechts 6% van de ouders weet dat hun kind ooit slachtoffer is geweest van online seksueel grensoverschrijdend gedrag. Terwijl de cijfers alarmerend zijn: 3 op de 10 meisjes en 1 op de 10 jongens maken het voor hun 18e mee.
Met herkenbare uitspraken als 'Pas goed op jezelf (ook online)' en 'Doe niet zomaar wat een ander zegt (ook online)', verbindt Terre des Hommes de ‘offline’ en ‘online’ realiteit op een confronterend actuele manier. De campagne is digitaal-first (denk social, bannering en deelbare WhatsApp-links) en leidt naar praktische tips en handelingsperspectieven op terredeshommes.nl/ookonline.
Eva Notté van Terre des Hommes noemt de campagne 'een belangrijke stap in Nederland' en benadrukt dat bescherming begint bij bewustwording. De boodschap? Online is geen andere wereld. Het is ónze wereld. En die moet veilig zijn. Voor iedereen. Vooral voor kinderen.
Bekijk de animatie via deze link.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Defensie lanceert communicatieplatform ‘Tijd voor Defensie’
- Gardeners breidt diensten uit met corporate pr
- 'Noem ons Naïf': verzorgingsmerk lanceert internationale...
- Karcher heeft er de kracht weer voor
- Zilveren Kruis lanceert campagne 'Social minderen'
- Ten Dam, Snellenberg en Sonak beginnen Creative Gym
Laatste Nieuws
- 'Ook online' moet veilig zijn:... 07-04-2025
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri:... 07-04-2025
- 'Never Just a Period': Libresse... 07-04-2025
- Sonicbrand breidt uit naar... 07-04-2025
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die... 07-04-2025
- RA*W opent inschrijvingen voor... 04-04-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center