[onderzoek] Albert Heijn: geur van versgebakken brood en croissants maakt blij

[onderzoek] Albert Heijn: geur van versgebakken brood en croissants maakt blij
  • Food-en-retail
  • 7 apr 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Uit onderzoek blijkt dat niets je meer in de vrolijke paasstemming brengt dan de onweerstaanbare geur van versgebakken brood en croissants - het hart van het paasassortiment van Albert Heijn, stelt AH. De recente 1 april grap 'Eau de croissant' in geurflacon krijgt daarom een serieus vervolg.

Niet in flaconvorm, maar in assortiment: Albert Heijn presenteert deze Pasen een feestelijk aanbod in de winkels met extra veel verrassende bakkerijproducten, aldus de retailer.

De geur van Pasen 
Geen paasontbijt of brunch zonder versgebakken brood en croissants op tafel. Uit onderzoek onder bijna 300 Nederlanders van Albert Heijn blijkt dat de geur of het ruiken hiervan behoort tot de meest vrolijk makende geuren voor Nederlanders. 

De top 5 meest vrolijkmakende geuren uit het onderzoek: 

1. Versgebakken brood 
2. Versgebakken croissants 
3. Bloemen 
4. Koffie 
5. Parfum


Paasassortiment Paasbakkerij 
Albert Heijnmeldt dit jaar extra uit te pakken met bijzondere bakkerijproducten die dus ook geluksgeuren opwekken, zoals ambachtelijk brood en verrassende bakkerijproducten als de Baguettekrans. 'Croissant lovers kunnen hun hart ophalen met nieuwe croissant producten zoals de Cretzel - een unieke combinatie tussen een croissant en een pretzel, de Stolcroissant - met de heerlijke amandelspijs en rozijnenvulling van een stol en flipped croissants met maar liefst twee lagen room en topping. Veel van de nieuwe bakkerijproducten zijn ook beschikbaar als diepvries variant om vers af te bakken en de geur van versgebakken brood in huis te halen. Met het grootste glutenvrije assortiment dat onlangs is uitgebreid, is er ook voor alle paasproducten, voor ieder moment, een glutenvrij alternatief. Zoals een Mango-passievrucht cake, Suikerbroodje en Desembrood pompoen- & zonnebloempitten, zodat iedereen kan genieten van een feestelijke paastafel.'

Per winkel wordt het volgens Appie ook een héél vrolijk Pasen, omdat in elk filiaal iemand blij wordt gemaakt met een 'XXL Croissant-zitzak'.

Van paashaaswafel tot Excellent brunch 
Pasen bij Albert Heijn draait om inspiratie, verrassingen en het delen van heerlijke momenten aan tafel, stelt de blauwe retailketen. Naast een uitgebreid assortiment komt er deze speciale Paasgids, een customer medium vol recepten en ideeën voor een feestelijke paasbrunch, met onder andere producten uit het Excellent-assortiment. In de nieuwste Allerhande, op ah.nl en in de app staan recepten om zelf aan de slag te gaan – van vrolijke paashaaswafels en croissant-worteltjes tot hartige wafels met zalm of Parmezaanse kaas. 'Ook voor de allerkleinsten zijn er Opperdepop-recepten met gezonde paashapjes.
Meer over de paasacties is te vinden op de site en app, waar nu ook voor Smeg keukenspullen kan worden gespaard. Bekijk hier de bijbehorende Paas commercial.
(PvWK | beeld: Albert Heijn)

De vermeende 1 april grap op de socials wordt nu vertaald in geurig Paasontbijt

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken