N11 Group lijft MaisonPR in

N11 Group lijft MaisonPR in
  • Bureaus
  • 19 sep 2023 @ 11:04
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

N11 Group breidt uit met het Amsterdamse PR-bureau MaisonPR en haar oprichters Melanie van Wijk en Linda Botter.

Met deze acquisitie is N11 Group – met daarin ook Buro N11, B.made en YIMB – naar egen zeggen ‘de grootste privately held PR & communicatiecombinatie van Nederland.’ De groep richt zich op PR, content en marketing voor local en global brands.

Binnen de groep heeft elk bureau zijn eigen specialisme, maar ze opereren allemaal onder dezelfde noemer en werkwijze, namelijk die van N11 Group. Op deze manier kunnen zowel klanten als medewerkers profiteren van gedeelde kennis, synergie en efficiëntie. N11 Group, opgericht door Erik Hardick, telt nu dankzij deze combinatie van bureaus meer dan negentig professionals en drie vestigingen, waaronder een showroom in Amsterdam.

Voor MaisonPR betekent deze stap een ‘professionaliseringslag en extra knowhow op het gebied van nieuwe media.’ Van Wijk en Botter: ‘We zien met deze geïntegreerde samenwerking voor onze klanten en ons team een grote meerwaarde. We kunnen gebruikmaken van onder meer de professionele organisatie en backoffice van de groep, inclusief contentproductie en de ontwikkeling van platforms. Hierdoor kunnen wij onze PR-expertise breder inzetten en tegelijkertijd de focus houden op waar we goed in zijn. In de wereld van beauty, fashion en lifestyle PR blijven we het aanspreekpunt. Juist dankzij de krachtenbundeling met de bureaus binnen N11 Group kan MaisonPR nieuwe (eigen) concepten uitrollen die tot voor kort op de plank bleven liggen.’

MaisonPR werd opgericht in 2011 en verzorgt in de Benelux de PR voor onder andere Triumph, L’Oreal, Redken, Mexx, Moroccanoil, Park Plaza Hotel Group, Koninklijke De Kuyper en Lynk & Co.

Erik Hardick: ‘Met de extra PR-expertise die we als groep in huis halen, gaan we klanten van onze bureaus gerichter ondersteunen met onder meer PR-strategie, conceptmatige evenementen en het activeren van influencers. Anderzijds kan het team van MaisonPR een grotere serviceportfolio aanbieden aan de merken die ze nu bedienen.'

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken