KLM zoekt sleutelaars voor XXL Techniek

KLM zoekt sleutelaars voor XXL Techniek
  • Bureaus
  • 26 jun 2024 @ 07:38
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met de campagne ‘Jij bent toe aan Techniek XXL’ wil KLM laten zien dat een technische baan bij de vliegmaatschappij meer binnen handbereik ligt dan je wellicht in eerste instantie denkt. KLM heeft honderden nieuwe medewerkers nodig.

Het Utrechtse bureau Kaliber ontwikkelde de strategie en het concept voor de wervingscampagne voor de onderhoudsdivisie KLM Engineering & Maintenance. Er zijn honderden nieuwe medewerkers nodig om KLM’s eigen vliegtuigen én die van 200 andere maatschappijen veilig in de lucht te houden. Maar er is een groot tekort aan technisch personeel in Nederland en de concurrentie om talent is groot.

Stefanie Boers, Program Manager Sourcing Engineering & Maintenance bij KLM over de campagne: 'Met Techniek XXL bieden we als grootste technische werkgever in de regio de overtreffende trap van waar het hart van onze doelgroep sneller van gaat kloppen. Als je houdt van sleutelen aan een motor, hoe gaaf is het dan om dat bijvoorbeeld te doen aan een vliegtuigmotor met 70.000 pond stuwkracht. Dus XXL groter, maar ook XXL nauwkeuriger of XXL uitdagender.'

Via radio, (D)OOH, YouTube en social kanalen wordt geprobeerd iedereen met affiniteit voor techniek de komende maanden te bereiken met deze boodschap. Daarnaast is er speciale aandacht voor alle DIY’ers op dé plek waar ze zich volgens Kaliber oriënteren op hun volgende klus: YouTube. Pre-rolls, die voor relevante technische tutorials ingekocht worden, roepen techneuten op om zich aan te melden voor Techniek XXL.

Klaas-Jan Gouka, employer branding specialist bij KLM: 'Na eerdere succesvolle campagnes om IT’ers en bagagemedewerkers te werven, is dit de derde campagne uit de koker van Kaliber. Recent hebben we samen ook careers.klm.com geheel vernieuwd, waardoor we nu grip hebben op de gehele candidate journey van interesse tot aan sollicitatie.'

Credits:
Opdrachtgever: KLM: Ton Dortmans, Stefanie Boers, Klaas-Jan Gouka, Babette van der Veen, Jasper Landsaat, Wesley van Ravenzwaaij
Strategie & Concept: Kaliber
Productie: Tebbernekkel, The Compound, Marleen Kuipers Fotografie, Franse Kamer
Media: Dentsu



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken