KLM zoekt sleutelaars voor XXL Techniek
![KLM zoekt sleutelaars voor XXL Techniek](/bureaus/nieuws/2024/06/klm-zoekt-sleutelaars-voor-xxl-techniek/KLM-Techniek-XXL.jpg)
- Bureaus
- 26 jun 2024 @ 07:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 jun 2024 @ 07:38
- Michiel van Zaane
Met de campagne ‘Jij bent toe aan Techniek XXL’ wil KLM laten zien dat een technische baan bij de vliegmaatschappij meer binnen handbereik ligt dan je wellicht in eerste instantie denkt. KLM heeft honderden nieuwe medewerkers nodig.
Het Utrechtse bureau Kaliber ontwikkelde de strategie en het concept voor de wervingscampagne voor de onderhoudsdivisie KLM Engineering & Maintenance. Er zijn honderden nieuwe medewerkers nodig om KLM’s eigen vliegtuigen én die van 200 andere maatschappijen veilig in de lucht te houden. Maar er is een groot tekort aan technisch personeel in Nederland en de concurrentie om talent is groot.
Stefanie Boers, Program Manager Sourcing Engineering & Maintenance bij KLM over de campagne: 'Met Techniek XXL bieden we als grootste technische werkgever in de regio de overtreffende trap van waar het hart van onze doelgroep sneller van gaat kloppen. Als je houdt van sleutelen aan een motor, hoe gaaf is het dan om dat bijvoorbeeld te doen aan een vliegtuigmotor met 70.000 pond stuwkracht. Dus XXL groter, maar ook XXL nauwkeuriger of XXL uitdagender.'
Via radio, (D)OOH, YouTube en social kanalen wordt geprobeerd iedereen met affiniteit voor techniek de komende maanden te bereiken met deze boodschap. Daarnaast is er speciale aandacht voor alle DIY’ers op dé plek waar ze zich volgens Kaliber oriënteren op hun volgende klus: YouTube. Pre-rolls, die voor relevante technische tutorials ingekocht worden, roepen techneuten op om zich aan te melden voor Techniek XXL.
Klaas-Jan Gouka, employer branding specialist bij KLM: 'Na eerdere succesvolle campagnes om IT’ers en bagagemedewerkers te werven, is dit de derde campagne uit de koker van Kaliber. Recent hebben we samen ook careers.klm.com geheel vernieuwd, waardoor we nu grip hebben op de gehele candidate journey van interesse tot aan sollicitatie.'
Credits:
Opdrachtgever: KLM: Ton Dortmans, Stefanie Boers, Klaas-Jan Gouka, Babette van der Veen, Jasper Landsaat, Wesley van Ravenzwaaij
Strategie & Concept: Kaliber
Productie: Tebbernekkel, The Compound, Marleen Kuipers Fotografie, Franse Kamer
Media: Dentsu
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Meeuwen uitgelachen, nu een lachende eekhoorn bij Allianz Direct
- Nederland pakt twee Grands Prix in Cannes
- McDonald's komt met eigen Tikkie: de Maccie
- Hubo kiest Abovo Maxlead als mediapartner
- Campagne Frans Hals Museum vanwege thuiskomst meesterwerken
- Wibra en Henny Huisman onthullen Huisman/-vrouw 2024
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Teamleader: focus op... 28-06-2024
- De marketingtransfers van week 26,... 28-06-2024
- Nieuwe bewustzijnscampagne rondom... 28-06-2024
- Codarts lanceert mini-docu: “je hebt... 28-06-2024
- Zilveren Kruis agendeert... 27-06-2024
- Gardeners groeit door26-06-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing