ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne
- Bureaus
- 2 dec 2024 @ 10:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 dec 2024 @ 10:26
- Sjaak Hoogkamer
Met een aangescherpte merkpositionering en nieuwe strategische aanpak wil de zorgverzekeraar het merk naar eigen zeggen ‘sterker emotioneel laden.’
De campagne laat zien dat ONVZ er voor jou is op momenten die je gezondheid raken en je ondersteunt door je zo snel en goed mogelijk te helpen. Te zien op TV en online, richt de campagne zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van de emotionele connectie met het merk.
Herkenbare emotie toevoegen
Deze aanpak is het resultaat van een samenwerking met mediabureau STROOM en reclamebureau Open Now. Uit onderzoek bleek dat de merkbekendheid te laag was en eerdere campagnes onvoldoende kracht hadden. Campagnemanager Nicolet Annema ONVZ: ‘Voor groei en instroom op langere termijn is meer emotie in de merkcommunicatie nodig. Dat hebben we gevonden met het thema ‘de comeback’, een herkenbaar thema voor iedereen.’
Persoonlijke overwinning centraal
Creatief directeur Lukas van de Ven van Open Now: ‘Herstellen vraagt tijd, doorzettingsvermogen en steun. Dat noemen wij een comeback. ONVZ staat naast je, ontzorgt en biedt kwalitatieve zorg en deskundig zorgadvies, zodat jij je kunt richten op herstel. Dit geeft een gevoel van zekerheid dat je goed zit bij ONVZ.’
Het campagnethema wordt ondersteund door een herinterpretatie van het iconische nummer Eye of the Tiger, ontwikkeld met TAMBR, die de emotionele impact en herkenbaarheid van de campagne vergroot. De campagne spreekt zowel individuen aan als werkgevers die re-integratie belangrijk vinden.
Vertrouwen op kwaliteit
In een uitdagende zorgmarkt blijft ONVZ zich inzetten voor kwaliteit. Annema: ‘De keuze voor kwaliteit is in deze uitdagende markt waarin de schaarste toeneemt actueler dan ooit. Er is behoefte aan snelle toegang tot kwalitatieve zorg, ruime zorgkeuze en deskundig advies, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en je je volledig kunt richten op herstel.’
Credits
Bureau: Open Now
Productiemaatschappij: Studio Studio (regie: Jurian Gravett)
Fotografie: Studio Studio (fotograaf: Christiaan van Leeuwen)
Muziek: TAMBR
Audio: Public Audio
Mediabureau: STROOM
Verantwoordelijk bij ONVZ: Nicolet Annema, Maarten van Keulen, Wendy van Wijk, Willy van Gastel
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tumult rond nieuwe Jaguar-campagne
- Eindejaarscampagne Nationale Postcode Loterij: zingende...
- Sport for Good Team Challenge voor meer employee engagement
- Women Inc. lanceert vervolgcampagne op Bloed, Zweet en Tranen
- Bewustwordingscampagne moet begrip kweken voor post-covid
- Gamma komt met Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit om isoleren te...
Laatste Nieuws
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne 02-12-2024
- Aidsfonds lanceert de... 29-11-2024
- SZW geeft duidelijkheid over pensioen28-11-2024
- [mediabazen] MAGNA GLOBAL: Aschwin... 26-11-2024
- Tumult rond nieuwe Jaguar-campagne25-11-2024
- Eindejaarscampagne Nationale... 22-11-2024