ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne

ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne
  • Bureaus
  • 2 dec 2024 @ 10:26
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met een aangescherpte merkpositionering en nieuwe strategische aanpak wil de zorgverzekeraar het merk naar eigen zeggen ‘sterker emotioneel laden.’

De campagne laat zien dat ONVZ er voor jou is op momenten die je gezondheid raken en je ondersteunt door je zo snel en goed mogelijk te helpen. Te zien op TV en online, richt de campagne zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van de emotionele connectie met het merk.

Herkenbare emotie toevoegen

Deze aanpak is het resultaat van een samenwerking met mediabureau STROOM en reclamebureau Open Now. Uit onderzoek bleek dat de merkbekendheid te laag was en eerdere campagnes onvoldoende kracht hadden. Campagnemanager Nicolet Annema ONVZ: ‘Voor groei en instroom op langere termijn is meer emotie in de merkcommunicatie nodig. Dat hebben we gevonden met het thema ‘de comeback’, een herkenbaar thema voor iedereen.’

Persoonlijke overwinning centraal

Creatief directeur Lukas van de Ven van Open Now: ‘Herstellen vraagt tijd, doorzettingsvermogen en steun. Dat noemen wij een comeback. ONVZ staat naast je, ontzorgt en biedt kwalitatieve zorg en deskundig zorgadvies, zodat jij je kunt richten op herstel. Dit geeft een gevoel van zekerheid dat je goed zit bij ONVZ.’

Het campagnethema wordt ondersteund door een herinterpretatie van het iconische nummer Eye of the Tiger, ontwikkeld met TAMBR, die de emotionele impact en herkenbaarheid van de campagne vergroot. De campagne spreekt zowel individuen aan als werkgevers die re-integratie belangrijk vinden.

Vertrouwen op kwaliteit

In een uitdagende zorgmarkt blijft ONVZ zich inzetten voor kwaliteit. Annema: ‘De keuze voor kwaliteit is in deze uitdagende markt waarin de schaarste toeneemt actueler dan ooit. Er is behoefte aan snelle toegang tot kwalitatieve zorg, ruime zorgkeuze en deskundig advies, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en je je volledig kunt richten op herstel.’

Credits

Bureau: Open Now

Productiemaatschappij: Studio Studio (regie: Jurian Gravett)

Fotografie: Studio Studio (fotograaf: Christiaan van Leeuwen)

Muziek: TAMBR

Audio: Public Audio

Mediabureau: STROOM

Verantwoordelijk bij ONVZ: Nicolet Annema, Maarten van Keulen, Wendy van Wijk, Willy van Gastel

 

 

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken