Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage

Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
  • Food-en-retail
  • 2 dec 2024 @ 10:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VerkoopCommunicatieMarketing

Unilever heeft zijn plantbased voedingsassortiment-merk De Vegetarische Slager te koop gezet. Dat meldt bron Sky. Een partner polst al mogelijke kopers in de markt.

Dit zou volgens Sky zijn omdat het moederbedrijf 'haar focus op internationale megamerken stroomlijnt'. MarketingTribune merkte onlangs al als eerste op dat het HQ van de ijsdivisie van Unilever naar Amsterdam verkast, onderdeel van de deels af te stoten Food divisie van concern, die van oudsher uit Nederland wordt aangestuurd.

Unox en Conimex zijn ook in de aanbieding, melden Reuters en RTL. 'En niet een worst, ijsje of zak kroepoek, maar de hele fabriek. Als de geruchten waar zijn, houdt Unilever uitverkoop.' Eerder verkocht de voedings- en levensmiddelenreus al de margarine- en theedivisies, bekend van onder meer de a-merken Becel en Lipton. De productie van Unox is overigens in 2017 al uitbesteed, de marketing nog niet.

Sky News heeft vernomen dat Unilever samen met Piper Sandler werkt aan een plan om De Vegetarische Slager te verkopen, zes jaar na de aankoop ervan. De Vegetarische Slager werd in 2007 opgericht door Jaap Korteweg, 'een veehouder van de negende generatie die zich had bekeerd tot vegetarisme'. Jaap Korteweg volgen wij al wat langer. Het (gratis te raadplegen) dossier DVS telt inmiddels ruim 260 stukken, ook interessant voor mogelijke kopers en collega marketeers. 'Unilever zet voedingsmerken met €1 mrd aan omzet te koop', bevestigt nu ook het FD. Maar de verkoop van de gehele voedingsdivisie is geen optie, zegt ceo Hein Schumacher in het dagblad. Hij benadrukt hier dat het bedrijf ‘buitengewoon gecommitteerd’ is aan Nederland. Dat bleek eerder uit o.m. deze longread in 2022: Op bezoek bij Unilevers 'Hive' Food Innovation Center.
Lees verder op Sky.
(PvWK | foto Unilever / X)

Lees ook: [column] Merken-uitverkoop begonnen bij Unilever

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken