Van Gogh Nationaal Park en streekboeren lanceren foodlabel
- Food-en-retail
- 2 dec 2024 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 2 dec 2024 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
'Brabanders kunnen hun omgeving mooi eten', wordt gesteld. Met producten van het landschapslabel dat het Van Gogh Nationaal Park (VGNP) – het jongste nationale park van Nederland – op dinsdag 4 december met boeren uit het gebied gaat introduceren, moet dat lukken.
De producten van het label scoren volgens de initiatoren op duurzaamheid hoger dan het basisniveau bij andere keurmerken. 'Dierenwelzijn en landschapswaarden rond het erf gaan extra omhoog, en de boer wordt daarvoor beloond. De bonus voor de consument zit erin dat het VGNP en zijn partners extra landschapselementen aan deze inspanning toevoegen, door aanplant van extra hagen, het aanpassen van een waterloop of de aanleg van een wandelpad.' Waar je straks dus tijdens een volgend middagje uit al van kunt genieten.
'Deze wisselwerking tussen boer, omgeving en consument is exact wat we als Van Gogh Nationaal Park willen stimuleren’, voegt Frank van den Eijnden, operationeel directeur van het Van Gogh Nationaal Park toe. ‘Volgens Van Gogh stonden boeren het dichtst bij de natuur; wij nodigen iedere Brabander uit in de geest van Vincent natuur en landschap te versterken.’ Ook Corné van Roessel van boerencoöperatie Brabants Streekgoed, partner in het landschapslabel, is enthousiast. ‘Wat ons enorm aanspreekt is dat het label het gevoel geeft dat we het samen doen: boer, consument en nationaal park. Zo ontstaat een vliegwiel waar alle partijen beter van worden.’
Op dinsdag 4 december 2024 presenteert Parkbureau Van Gogh National Park het nieuwe foodlabel. Meer info op vangoghnationalpark.nl.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Vincent van Gogh
- Van Gogh Nationaal Park
- label
- park
- gezond
- beter
- Brabant
- boer
- keurmerk
- Frank van den Eijnden
- food
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe adventcampagne McDonalds
- Keukenapparatuur met Philips technologie en Hema design-DNA...
- [column] Jumbo's zoekt duidelijk de grenzen op
- Beerda: failliet love-brand Blokker alleen online nog kansrijk
- Jumbo brengt innovatie in heropende Foodmarkt Breda
- Samenwerking De Koffiejongens en Marie-Stella-Maris: giftset...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Sky: Unilever zet Vegetarische... 02-12-2024
- Van Gogh Nationaal Park en... 02-12-2024
- Dille Kamille: groen in plaats van... 29-11-2024
- Fabulosa lanceert bijzondere... 29-11-2024
- Meer winkeliers kritisch op Black... 28-11-2024
- Kerst 2024: Redmatters laat... 28-11-2024