Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Bureaus
- 22 jan 2025 @ 12:07
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 jan 2025 @ 12:07
- Kel Koenen
Croma, bekend om een rijke geschiedenis en trouwe doelgroep, heeft team5pm aangesteld als social bureau voor 2025. De samenwerking is gericht op het versterken van Croma’s merkbekendheid en -voorkeur onder consumenten van 25 tot 40 jaar, met een nadruk op TikTok en videocontent.
Met de veranderende eetgewoontes van jongere generaties ziet Croma de noodzaak om beter aan te sluiten bij deze doelgroep. Team5pm, dat zich onderscheidt met een data-gedreven aanpak, ontdekte onbenutte kansen in de FMCG-sector. Deze inzichten overtuigden Croma om het bureau in de arm te nemen.
De samenwerking omvat het ontwikkelen van een strategie en maandelijkse videoproducties. Team5pm zal het gehele proces beheren: van conceptontwikkeling en contentcreatie tot community-management. Daarbij wordt gebruikgemaakt van hun eigen social SEO-tool, topictree, om inhoud te optimaliseren.
‘De combinatie van data en creativiteit die team5pm biedt, sluit perfect aan bij wat we nodig hebben om onze doelgroep te bereiken en ons te onderscheiden van de concurrentie’, zegt Fleur van den Brink, Senior Brand Manager van Croma.
Lorenz de Valk, Client Service Director bij team5pm, benadrukt het bijzondere karakter van de samenwerking. ‘Croma is een merk met een uniek erfgoed. Het is een eer om dit iconische merk te helpen verbinden met een nieuwe generatie. Net als velen ben ik opgegroeid met Croma in de keuken van mijn grootouders. Dat maakt deze samenwerking extra speciaal.’
Met deze stap wil Croma inspelen op de groeiende populariteit van platforms zoals TikTok, waar jongere consumenten zich dagelijks laten inspireren. Met team5pm hoopt het merk een consistente online aanwezigheid te realiseren en de band met een jonger publiek te versterken.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
- Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Laatste Nieuws
- Croma focust op TikTok om jongere... 22-01-2025
- Campagne markeert groeistrategie en... 22-01-2025
- Nationaal Warmtefonds start campagne... 22-01-2025
- Drie vragen aan... Maartje Bersi21-01-2025
- PreZero lanceert campagne 'Samen op... 21-01-2025
- Lazy Vegan lanceert nieuwe stijl en... 21-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day