Nationaal Warmtefonds start campagne energiezuinig wonen 'Ook voor jou'

Nationaal Warmtefonds start campagne energiezuinig wonen 'Ook voor jou'
  • Bureaus
  • 22 jan 2025 @ 08:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nationaal Warmtefonds is nog voor veel mensen een onbekende speler. Daarom koos Nationaal Warmtefonds na een strategische pitch voor Gardeners als creatieve partner.

Nationaal Warmtefonds maakt het voor woningeigenaren en VvE’s mogelijk om hun huis energiezuinig en comfortabel te maken, door het verstrekken van leningen voor energiebesparende maatregelen zoals isoleren. Gardeners ontwikkelde de nieuwe merkstrategie, merkidentiteit en de nieuwe campagne: ‘Ook voor jou’. De campagne is vanaf 21 januari te horen op de radio en online te zien.

Nationaal Warmtefonds verstrekt betaalbare leningen voor energiebesparende maatregelen aan woningeigenaren (en VvE’s) met een verzamelinkomen lager dan 60.000 euro, die een bkr-registratie hebben, wanneer zij de leeftijd van 75+ bereikt hebben, maar ook aan woningeigenaren met een hoger inkomen. Vanuit dit inclusieve karakter werd de nieuwe merkessentie 'Maak 't mogelijk, maak 't menselijk' geformuleerd. Gardeners ontwikkelde de nieuwe merkidentiteit die de campagne en de eigen kanalen van Nationaal Warmtefonds een duidelijke, toegankelijke en vriendelijke uitstraling geeft. Met de tagline 'ook voor jou' start de campagne op radio en online. In de uitingen wordt ingespeeld op de ongemakken die de doelgroep ervaart en wordt met verschillende boodschappen aangesproken om te benadrukken dat Nationaal Warmtefonds er voor iedereen is. Zoals ‘voor iedereen met beslagen ramen’, maar ook ‘voor iedereen met gierende kieren’. De focus ligt op de voordelen van isoleren omdat dit voor veel woningeigenaren de eerste stap is naar een energiezuiniger en comfortabeler huis. 

Katinka Huijberts, bestuurslid van Nationaal Warmtefonds: ‘Nog te weinig mensen weten dat bijna iedere huiseigenaar in Nederland bij Nationaal Warmtefonds een lening tegen gunstige voorwaarden kan krijgen voor het nemen van energiebesparende maatregelen. In samenwerking met Gardeners willen we met de campagne Nederlanders bewust maken van de mogelijkheden, zodat iedereen in Nederland energiezuinig en comfortabel kan wonen, ook als je minder te besteden hebt.’

Credits:

Merkstrategie, merkidentiteit en campagneconcept: Gardeners
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam

Sound: Marcus Gehring

VFX/postproductie: Philip Huis in ’t Veld

Display advertising: Men in Green

Mediabureau: Abovo

Productie en pr-traject: Gardeners

 

 

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken