Station Takeover bij Shell voor leveranciers en partners

Station Takeover bij Shell voor leveranciers en partners
  • Food-en-retail
  • 16 jan 2025 @ 09:08
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Shell Nederland heeft vandaag een ‘Station Takeover’ gelanceerd. Dit mediaconcept bundelt de kracht van Shell’s media-assets in een samenhangend pakket, speciaal ontwikkeld voor leveranciers, loyaliteits- en marketingpartners. Met dit pakket wil Shell adverteerders maximale impact bieden en hun bereik vergroten.

Een ‘Station Takeover’ combineert diverse audio-visuele mediatouchpoints op en rond Shell-stations. Het pakket omvat onder meer: digitale out-of-home (DOOH) advertenties op het tankstationterrein, een welkomstscherm bij de ingang van Shell-winkels en in-store exposure via schermen en audiocommercials.

Bovendien worden alle campagnes gemeten met een omnichannel-effecttracker (NORM), zodat adverteerders inzicht krijgen in de effectiviteit en impact van hun campagnes. Met een marktaandeel van 77% onder Nederlandse automobilisten en een dagelijks groot bezoekersaantal positioneert Shell zich als een dominante speler in de retailmediamarkt. De stations trekken een breed publiek, van werkende gezinshoofden tot C-level executives, wat het een aantrekkelijke locatie maakt voor zowel B2C- als B2B-merken.

RetailMedia.One begeleidt het volledige onboarding-proces van de Station Takeover. Creatieve materialen worden eenvoudig geüpload via het RetailMedia.One-platform, waarna Shell de campagne goedkeurt en live zet. Na afloop ontvangen adverteerders rapportages over de impact en resultaten van hun campagne.

‘Shell combineert massabereik met audio-visuele impact, ondersteund door een professioneel campagneproces’, zegt Willard van der Leest, Head of Digital Marketing & Media Benelux bij Shell Nederland. ‘Dit product faciliteert hechte samenwerkingen met adverteerders.’

Mark Stockx, partner bij RetailMedia.One, voegt toe: ‘De gesprekken met geïnteresseerde adverteerders en mediabureaus starten vandaag. Ons doel is om samenwerkingen aan te gaan die resulteren in effectieve en impactvolle campagnes.’

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken