Erik van Aalst algemeen directeur WPG Uitgevers

Erik van Aalst algemeen directeur WPG Uitgevers
  • Media
  • 17 jan 2025 @ 08:25
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Erik van Aalst is per 1 januari 2025 aangetreden als algemeen directeur van WPG en volgt daarmee interim directeur Wiet de Bruijn op.

Van Aalst is sinds mei 2021 in dienst van WPG Uitgevers als CFO en heeft in de afgelopen periode samen met interim directeur De Bruijn leiding gegeven aan het uitgeefbedrijf. 'Erik van Aalst kent de organisatie goed. Zijn verbindende kwaliteiten en visie op de toekomst zijn datgene wat WPG nu nodig heeft', zegt Pamela Boumeester, voorzitter van de Raad van Commissarissen.

Van Aalst kijkt ernaar uit om WPG de komende tijd te leiden met veel trots op de uitgeverijen, de auteurs, de merken en vooral de mensen. WPG heeft zich inmiddels volledig gefocust op het uitgeven van verhalen en staat er inmiddels weer goed voor. ‘Ik ben ervan overtuigd dat we een mooie en succesvolle toekomst tegemoet gaan samen met de fantastische collega’s van WPG’ voegt Van Aalst toe.

Er komt geen opvolging voor de functie van CFO bij WPG waarbij de werkzaamheden van Van Aalst worden verdeeld binnen de staf van het bedrijf.

WPG Uitgevers is een zelfstandige Nederlandse uitgeverij van boeken en tijdschriften. De groep omvat onder meer de uitgeverijen A.W. Bruna, De Bezige Bij, Xander, Thomas Rap, Leopold en de tijdschriften Vrij Nederland, Psychologie Magazine en Happinez. De aandelen zijn eigendom van de Stichting Weekbladpers.

Foto: Black Beach Studios

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken