Adverteerders, bereid je voor om nóg relevanter te zijn
- Bureaus
- 23 sep 2016 @ 16:18
- Link
-
Pieter Voogt
Senior Marketing Professional
PauwR Internetmarketing - Online advertising
- 23 sep 2016 @ 16:18
- Pieter Voogt
Daar zit je dan, in 2030. Op de A2 tussen Den Bosch en Amsterdam. Je wordt gereden door een zelfrijdende auto, dus je bent op een digitaal scherm bezig met van alles en nog wat. Omdat je onderweg bent naar Schiphol voor een zakenreis, krijg je advertenties te zien van huurauto’s in Milaan, jouw plaats van bestemming.
Een autoradio is verleden tijd, de auto is tenslotte niet van jou. Je deelt hem met anderen. Wel zo makkelijk, nooit meer parkeren op Schiphol, de auto rijdt gewoon verder. Je hebt dus oordopjes in om naar je favoriete muziek te luisteren en krijgt tussendoor radiospots op maat te horen. Dus niet die MKB Brandstof (sorry, Tom) commercial die iedereen hoort, maar een reclame voor een cursus Italiaans, voor maatpakken of hardloopkleding (want dat is je hobby).
Zoals je nu al advertenties op maat krijgt op Google en Facebook, krijg je die binnen 10-15 jaar (zeer conservatieve schatting) ook op je TV, radio, op schermen langs de snelweg of in de metro. En ja, waarschijnlijk ook in print, dus je krant of tijdschrift. Mits die dan nog bestaan natuurlijk. Binnen 5 tot 10 jaar zijn alle media digitaal. En alle advertenties dus ook. Die worden dan ingekocht op de manier zoals we nu al de banners inkopen die weten naar welke schoenen jij in een webshop hebt gekeken. Geautomatiseerd dus.
Is dat eng of vervelend? Volgens mij niet. Mijn zoontje van 4 weet al dat hij soms een filmpje van een andere game moet kijken als hij een extra ‘boze vogel’ (Angry Bird) wil krijgen. Reclame kijken als betaalmiddel. Een NU.nl ‘abonnee’ doet niet anders. Nou, dan kan die reclame maar beter relevant zijn. En toegevoegde waarde hebben. En dat dat is precies wat adverteren in de toekomst nog meer zal inhouden.
Dus adverteerders, bereid je voor om nóg relevanter te zijn. Nog actueler. Nog zinvoller en waardevoller. Want alleen dan heb je kans dat je in 2030 ook nog steeds adverteerder bent. Als we dat dan tenminste nog zo noemen.
-
Pieter Voogt
- Werkt bij: PauwR Internetmarketing
- Functie: Senior Marketing Professional
- Website:http://www.PauwR.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Detective George’ in nieuwe... 15-01-2025
- De makers van morgen15-01-2025
- De toekomst van LinkedIn met... 15-01-2025
- Micazu kent ‘huizen die goed zijn in... 14-01-2025
- Ebro Foods lanceert campagne voor... 14-01-2025
- YoungCapital lanceert campagne Boost... 13-01-2025