The Headliner: livemuziek en sterke merken

The Headliner: livemuziek en sterke merken
  • Media
  • 16 jan 2025 @ 11:36
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de gloednieuwe talentenjacht ‘The Headliner’ gaan twee coachteams, bestaande uit Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie, op zoek naar de nieuwe livesensatie van Nederland. Het programma, geproduceerd door Talpa Studios en gepresenteerd door Jim Bakkum en Marieke Elsinga, wordt vanaf vrijdag 24 januari wekelijks uitgezonden bij RTL 4.

‘The Headliner’ onderscheidt zich door zijn focus op livemuziek en biedt niet alleen een podium aan nieuw talent, maar ook aan drie prominente partnerships met Amstel Bier, ING en ICI PARIS XL. Deze merken spelen een sleutelrol in het programma en versterken elk vanuit hun eigen expertise de kernboodschap van ‘The Headliner’.

Amstel Bier, opgericht in 1870 door twee vrienden, is al decennialang verbonden aan livemuziek door het evenement ‘De Vrienden van Amstel LIVE’. Het idee voor ‘The Headliner’ ontstond tijdens de editie van 2023, waar de coaches en concertorganisator Machiel Hofman gezamenlijk brainstormden over een platform voor nieuw talent. Het resultaat is een programma dat de kloof tussen talentenjachten en het livecircuit wil overbruggen. Amstel Bier is prominent aanwezig in het programma met billboards, promo’s en een grootschalige campagne, gerealiseerd door Ad Alliance, Talpa Studios en mediabureau Dentsu. De winnaar van ‘The Headliner’ krijgt een plaats in de line-up van ‘De Vrienden van Amstel LIVE 2026’.

ING zet zijn partnershipstrategie in de muziekindustrie voort door ‘The Headliner’ te ondersteunen. ‘Muziek geeft energie en werkt verbindend’, zegt Steffen van Iersel, Hoofd Sponsoring en Evenementen bij ING Nederland. ‘Tegelijkertijd willen we artiesten helpen om financieel bewuste keuzes te maken. Daarom bieden we in het programma een Financieel Coach aan, die talenten advies geeft over hoe zij hun carrière financieel kunnen optimaliseren.’ De zichtbaarheid van ING wordt versterkt door billboards, promo’s en socialmediacontent. Deze campagne is tot stand gekomen in samenwerking met Ad Alliance, Talpa Studios en mediabureau Initiative.

Ici Paris XL benadrukt het belang van zelfvertrouwen en uitstraling, waarden die perfect aansluiten bij ‘The Headliner’. Marketingmanager Monique Ariesen-Visscher: ‘We willen deelnemers helpen shinen op het podium. Onze Beauty Advisor geeft kandidaten advies om hen klaar te maken voor het grote podium.’ Naast billboards en programmapromo’s zet de keten in op winacties en speciale socialmediacontent. De campagne is ontwikkeld door Ad Alliance, Talpa Studios en GroupM.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken