La Trappe zet 0.0-bieren in de schijnwerpers
- Bureaus
- 16 jan 2025 @ 10:40
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 jan 2025 @ 10:40
- Tamara de Vos
La Trappe en bureau Kaliber presenteren hun eerste gezamenlijke werk: een campagne voor de alcoholvrije bieren van La Trappe. De campagne is gebaseerd op een vernieuwde merkstrategie en maakt gebruik van een speciaal ontworpen lettertype om het onderscheidende karakter van de trappistenbieren te communiceren.
Alcoholvrij bier is in Nederland inmiddels gemeengoed, maar binnen de trappistenwereld blijft het een uitzondering. Van de elf trappistenbrouwerijen wereldwijd is La Trappe de enige die alcoholvrij trappistenbier brouwt. Deze onderscheidende eigenschap staat centraal in de nieuwe campagne, die gelanceerd wordt in de maand waarin alcoholvrije alternatieven in de schijnwerpers staan.
De campagne draagt de boodschap ‘de wonderen zijn de wereld nog niet uit’ en presenteert alcoholvrij trappistenbier als een innovatieve toevoeging aan de monastieke traditie. Visueel wordt dit onderstreept met een speciaal ontwikkeld lettertype dat gotische en geometrische elementen combineert. De campagne wordt verspreid via printmedia, sociale kanalen en horecamiddelen zoals posters en tafelkaarten.
Volgens Lizanne Reefman, Head of Marketing bij La Trappe, is de samenwerking met Kaliber gericht op het verhogen van de merkwaarde: ‘Voor de liefhebbers van speciaalbier is er genoeg te kiezen. Daarom willen we laten zien dat ons trappistenbier nóg specialer is, overal waar we zichtbaar zijn.’ Martin Stiemer, Business Director bij Kaliber, vult aan: ‘We mogen met deze eerste campagne meebouwen aan een fantastisch merk dat in retail en horeca al een sterke aanwezigheid heeft. Met een nieuwe merkstrategie en de aankomende merkcampagne gaan we dat verder versterken en La Trappe helpen aan een unieke positie in de markt.’
Credits
La Trappe: Lizanne Reefman, Twan van Elk, Johan de Groot
Strategie & creatie: Kaliber
Productie: NoPoint
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- La Trappe zet 0.0-bieren in de... 16-01-2025
- ‘Detective George’ in nieuwe... 15-01-2025
- De makers van morgen15-01-2025
- De toekomst van LinkedIn met... 15-01-2025
- Micazu kent ‘huizen die goed zijn in... 14-01-2025
- Ebro Foods lanceert campagne voor... 14-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day