Dirk overstijgt omzetgrens €2 miljard

Dirk overstijgt omzetgrens €2 miljard
  • Food-en-retail
  • 9 jan 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodKlanten

A-merkdiscounter Dirk van den Broek breekt voor het eerst door de omzetgrens van €2 miljard heen, door autonome groei. De campagne haakt in op 'goedkoopste' status.

Foodvakmedium Distrifood spreekt van een 'doorbraak', op basis van een intern schrijven van de retailketen. 'Een bijzondere prestatie die we zonder jou nooit hadden bereikt', staat hierin. Volgens cijfers van de Kamer van Koophandel sloot Dirk 2023 af met een omzet van €1,7 miljard. Deze bracht een nettowinst van €4,9 miljoen op. Op de rendementscijfers over 2024 wordt nog gewacht. Dirk werd door Distrifood recent in zijn Kerstrapport 2024 voor de derde keer op rij als 'winnaar onder de landelijke formules' uitgeroepen (lees hier verder: 'Doorbraak').

Basisboodschappen
Daarnaast vielen onder meer ook de diepvriesafdeling en folder in de prijzen. De Consumentenbond merkte Dirk eerder als de 'goedkoopste supermarkt voor basisboodschappen' aan. Dirk deelt die status samen met Aldi. Het stempel van de bond duikt op in de eigen aanbiedingenfolders en in paginagrote advertenties in regionale en landelijke dagbladen. Ook op Linkedin deelt de als altijd enthousiaste en soms kritische algemeen directeur Marcel Huizing zijn trots, zoals in december al voor de uitverkiezing door vakmedium SupermarktKompas als 'favoriete consumentensupermarkt'.
(PvWK | foto Dirk)


Bericht op Linkedin

Aankondiging 132 winkels

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken