Jumbo scoort dankzij samenwerking met All You Need Is Love

Jumbo scoort dankzij samenwerking met All You Need Is Love
  • Bureaus
  • 9 jan 2025 @ 13:05
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De samenwerking tussen Jumbo en televisieprogramma All You Need Is Love (AYNIL) heeft het imago van de supermarktketen een positieve boost gegeven. Dat blijkt uit onderzoek van Ad Alliance, dat zich richtte op de impact van kerstcommercials en specifiek op de samenwerking tussen Jumbo en AYNIL tijdens de afgelopen feestdagen.

Ad Alliance stelt dat kerstcommercials een krachtig middel zijn om merkwaardering te vergroten en het feestgevoel bij consumenten te versterken. Hoewel veel kerstcommercials als generiek worden ervaren, benadrukt het onderzoek het belang van originele en opvallende creaties om boven het maaiveld uit te steken. Jumbo wist dit jaar met succes in te spelen op deze behoefte dankzij een samenwerking met AYNIL.

In een van de meest besproken commercials van de feestdagen verraste Robert ten Brink, bekend als presentator van All You Need Is Love, de dochter in een gezin door met de iconische AYNIL-bus aan te bellen en haar geliefde mee te brengen. De commercial werd door de kijkers gewaardeerd als origineel, sympathiek en opvallend. Volgens het onderzoek versterkte de samenwerking niet alleen het kerstgevoel, maar ook de boodschap van de campagne.



Het onderzoek toont aan dat de samenwerking met AYNIL bijdroeg aan een positiever beeld van Jumbo als merk. De combinatie van een emotionele verhaallijn, de herkenbaarheid van Robert ten Brink en de kerstcontext bleek effectief in het creëren van een sterke connectie met het publiek.

Ad Alliance benadrukt dat deze campagne een goed voorbeeld is van hoe merkcampagnes extra impact kunnen genereren door gebruik te maken van relevante context en krachtige storytelling. De "magie van kerst" en de brandfit met All You Need Is Love zorgden ervoor dat de commercial een breed publiek aansprak en Jumbo zich onderscheidde in de competitieve wereld van kerstcampagnes.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken