Biografie Kel werkt al meer dan 20 jaar in de contentindustrie. Als hoofdredacteur/head of content was hij verantwoordelijk voor zo'n dertien multichannel (print, online, socials, video, live, etc) mediaplatforms bij diverse uitgeverijen en ondernemingen in binnen- en buitenland. Sinds maart 2022 is hij als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de uitbouw en ontwikkeling van het CustomerFirst-portfolio bij uitgeverij BBP Media. Sinds 1 november 2024 is hij tevens hoofdredacteur van MarketingTribune.
Kel Koenen
Polaroid.com: digitale beleving vol tastbare charme
Designbureau Build in Amsterdam heeft de vernieuwde website van Polaroid gelanceerd: Polaroid.com. Het nieuwe platform is ontworpen om de iconische identiteit van het merk digitaal tot leven te brengen. Met een focus op de esthetiek van Polaroid combineert de site analoge creativiteit met een e-commerce omgeving.
Jumbo scoort dankzij samenwerking met All You Need Is Love
De samenwerking tussen Jumbo en televisieprogramma All You Need Is Love (AYNIL) heeft het imago van de supermarktketen een positieve boost gegeven. Dat blijkt uit onderzoek van Ad Alliance, dat zich richtte op de impact van kerstcommercials en specifiek op de samenwerking tussen Jumbo en AYNIL tijdens de afgelopen feestdagen.
Chicken Sensation terug dankzij fanactie
Na jaren van afwezigheid keert de Chicken Sensation terug op het menu van McDonald’s. De roep om de herintroductie van deze burger werd de afgelopen jaren luider, met fans die sociale media overspoelden met verzoeken, petities en berichten.
Campagne toont genadeloze impact van ALS
Stichting ALS Nederland heeft een vervolg gelanceerd op haar confronterende campagne uit 2024, waarin de verwoestende impact van de ziekte ALS centraal staat.
Harriet Schrier (MMA): 'Contact met de lezer, betrouwbare content en innovatie'
De tijdschriftenbranche heeft de afgelopen 25 jaar grote veranderingen doorgemaakt, maar één ding is altijd gebleven: de passie voor het maken van kwalitatieve, inspirerende content. Harriët Schrier, directeur van de Magazine Media Associatie (MMA), blikt terug op de Mercurs, vertelt over de blijvende waarde van magazines en hoe de sector zich steeds opnieuw uitvindt in een digitale wereld. ‘Magazines will never die.’
Radio 10 en Sky Radio breken luisterrecords
De decembermaand heeft gezorgd voor hoge luistercijfers bij zowel Radio 10 als Sky Radio. Beide zenders wisten nieuwe records te vestigen en hun positie verder te verstevigen. Dat blijkt uit recente cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).
Esprix Awards: Inzendingen weer geopend
Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans weer opmaken. In twaalf categorieën bekroont Esprix ook dit jaar campagnes die in het afgelopen kalenderjaar naast jaloersmakend creatief ook jaloersmakend effectief zijn geweest.
Jumbo start jaar met grootste spaaractie ooit
Jumbo trapt 2025 af met een ongekende spaaractie onder de slogan ‘Da’s Lekker Uitpakken.’ Klanten kunnen sparen voor een boodschappenpakket met een waarde van ruim 50 euro.
Beleggen kan écht iedereen
Flatex/DeGiro, een Europese online broker, heeft een internationale campagne gelanceerd 'Everyone’s an investor, baby'. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Indie-Amsterdam, richt zich op het wegnemen van mythes rond beleggen en benadrukt toegankelijkheid en transparantie.
Nieuwe Raad van Toezicht Stichting Media Campus
Stichting Media Campus NL (MCNL) heeft een nieuwe Raad van Toezicht geïnstalleerd. De nieuwe leden, onder leiding van voorzitter Michiel Dijkman, zijn Esther Hammelburg, Klaartje Kuypers en Lukas Kernell. Zij nemen het stokje over van René Delwel, Jeroen Ankersmit en Eppo van Nispen tot Sevenaer, die hun functies neerleggen.
Drie bureaus bundelen krachten: Junction, Tussendoor en Vorm 2
Vanaf januari 2025 slaan drie bureaus - Junction creative + digital agency, Tussendoor Internet & Marketing en Vorm 2 - de handen ineen. Naast een gedeelde visie betrekken de bureaus ook een gezamenlijke werkplek. Deze samenwerking combineert techniek, creativiteit en design om klanten nog beter van dienst te zijn en elkaars expertise te versterken.
Etos valt in de prijzen met 9 producten
Drogisterijketen Etos is met negen producten en productlijnen in de prijzen gevallen bij de Gekozen Huismerk van het Jaar-verkiezing en de Product van het Jaar-verkiezing. Bij beide verkiezingen bepaalt de consument welke producten zich ‘de beste’ mogen noemen.
Trendrapport ‘What Matters 2025’
Marketing insight consultancy Human8 publiceerde zijn vijfde jaarlijkse ‘What Matters’-trendrapport gepubliceerd, met als titel: Fulfillment Rewired. Het rapport belicht twaalf consumententrends die wijzen op een toenemende focus op bewust leven in een tijd van wereldwijde instabiliteit en een steeds sneller veranderende samenleving.
SAN breidt ABC jury uit
Het bestuur van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft de samenstelling van de ABC jury uitgebreid met vier nieuwe leden: Guda van Noort (UvA), Marc Oosterhout (Eastwood), Andy Santegoeds (Metrixlab) en Bas Vlugt (Marketing Report).
Peter Contant ontvangt LOF d’Or Oeuvreprijs 2024
Peter Contant is donderdagavond door het Lucas-Ooms Fonds (LOF) onderscheiden met de prestigieuze LOF d’Or Oeuvreprijs 2024. Deze onderscheiding wordt jaarlijks toegekend aan personen die een uitzonderlijke bijdrage hebben geleverd aan de tijdschriftjournalistiek. Contant wordt geprezen om zijn carrière als journalist, hoofdredacteur, uitgever en mediaondernemer.
Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
Productiemaatschappij 100% (voorheen Halal) heeft in samenwerking met luxe merk Montblanc een nieuwe wereldwijde kerstcampagne gerealiseerd. De campagne speelt in op de magie van de feestdagen en toont hoe verbeelding het alledaagse kan transformeren in iets wonderlijks.
AMMA Awards 2025: tijdloos sterk werk in de spotlight
De AMMA Awards keren op 22 mei 2025 terug met het thema ‘Diamonds are Forever’. In het Amsterdamse Tuschinski Theater worden dan deze prijzen binnen de media-industrie uitgereikt. De AMMA's kennen dit jaar verlaagde inzendtarieven, een verlengde inzendperiode en vereenvoudigde criteria voor grotere toegankelijkheid.
Picnic titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL
Online supermarkt Picnic is vanaf komend seizoen de nieuwe titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Met deze samenwerking treedt Picnic voor het eerst toe als sponsor in de professionele sportwereld. Het partnership met de Nederlandse UCI WorldTour-ploeg, geleid door teammanager Iwan Spekenbrink, loopt tot en met 2028.
Etos lanceert VR-experience tegen december-cadeaustress
Etos en creatief tech-bureau GoSpooky introduceren deze feestdagen een VR-experience die klanten helpt ontspannen tijdens de drukke decembermaand. In een aantal Etos-winkels kunnen bezoekers plaatsnemen in een speciaal ingerichte experience-room, waar een VR-bril hen meeneemt naar een virtuele omgeving vol inspiratie en rust.
Nieuwe campagne FinancieringsGids wijst ondernemers de weg
In een steeds complexer financieringslandschap biedt de nieuwe campagne van de FinancieringsGids ondernemers broodnodige richting. Onder het thema ‘Met de FinancieringsGids vind je de weg in financieringsland’ wordt het platform gepositioneerd als een financiële Lonely Planet, ontworpen om ondernemers door de wirwar van financieringsopties te loodsen.
Marjolein Montijn-Groenendijk nieuw bestuurslid PvKO
Het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) heeft tijdens de Algemene Ledenvergadering Marjolein Montijn-Groenendijk benoemd als nieuw bestuurslid. Met haar uitgebreide ervaring in klantgerichtheid en technologie, gecombineerd met een scherpe focus op commerciële kansen, brengt zij een frisse wind binnen het bestuur.
Energiedirect en PSV brengen negende editie iconische kersttrui uit
De feestdagen staan voor de deur en voor PSV-fans betekent dat maar één ding: de terugkeer van de iconische PSV-kersttrui. Voor het negende jaar op rij brengt Energiedirect de geliefde rood-witte trui op de markt.
In memoriam Dennis Hamakers: Strateeg met groot hart voor iedereen
Dennis Hamakers, Strategy Director bij Cheil Benelux, is op 23 november overleden. Hij werd 34 jaar.
[onderzoek] Nederlandse CMO kijkt meest rooskleurig naar de toekomst
De nieuwste CMO Barometer van de Serviceplan Group onthult dat Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s) wereldwijd voorop lopen in optimisme en een strategische focus op kunstmatige intelligentie (AI). Het jaarlijkse trendonderzoek, gebaseerd op input van 835 CMO’s uit elf landen schetst de belangrijkste marketingtrends en verwachtingen voor 2025.
Samen kijken versterkt impact van Total Video
De combinatie van TV en streaming (SAVOD), oftewel Total Video, blijkt een krachtige strategie voor adverteerders. Tijdens het webinar De Impact van Total Video lichtten Mirte van Deursen (Ad Alliance) en Tom van Bommel (Unravel Research) vier elementen toe die bijdragen aan de effectiviteit: Groot Scherm, Samen Kijken, Aandacht en Brand Safety.
Voetbal International wint gouden Mercur
Voetbal International van uitgever PXR heeft dinsdagavond goud gewonnen bij de 25e editie van de Mercurs in de categorie Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar. Zilver ging naar Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands) en brons was er voor Miljuschka Magazine (Miljuschka Publishing). Voor het eerst zijn in deze categorie een gouden, zilveren en bronzen Mercur toegekend.
Ton Rozestraten: 'Relevantie behouden in een snel veranderende mediasector'
Ton Rozestraten, chief commercial officer bij RTL en ceo van Ad Alliance, vertelt hoe internationale samenwerking en innovatieve modellen de televisiewereld transformeren. Ondanks diverse uitdagingen in Europa, blijft hij streven naar schaalvergroting door partnerships, zowel met internationale streamingdiensten als met lokale partijen. MarketingTribune maakt met hem de balans op van 2024 én kijkt vooruit.
Onze Kapel herpositioneert zich als impact agency
Het Haarlemse bureau Onze Kapel heeft een nieuwe richting ingeslagen en presenteert zich voortaan als impact agency, compleet met een vernieuwde website, huisstijl en positionering. Met de belofte ‘Smart ideas, big impact’ richt het bureau zich op het realiseren van betekenisvolle resultaten voor klanten, zowel groot als klein.
Essent terug in schaatssport met partnerstrategie gericht op duurzaamheid
Essent maakte dinsdag haar comeback in de schaatssport met de lancering van Team Essent, gepresenteerd in het iconische Thialf-stadion. Gekleed in magenta schaatspakken, stelde het energiebedrijf het team officieel voor aan de pers. De stap markeert het begin van een nieuwe partnerstrategie, waarin merkbeleving en zichtbaarheid hand in hand gaan met het versterken van de schaatsport in Nederland.
- AlgemeenNieuws Jongereniconen 2025 - POV: 'Geef me...Nieuws Onderzoek naar goede voornemens...Weblog Marketing in fast forward: 2024Nieuws Kortingsbonnen en aanbiedingen: Hoe...Weblog [column] 10 mogelijke AI trends voor...Nieuws SAN breidt ABC jury uit
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 1, 2024Weblog [column] Merken 2025: niet bewegen...Nieuws De marketingtransfers van week 51 en...Nieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...
- BureausNieuws Green Food Lab in zee met met...Nieuws Campagne Natuurhuisje voor derde...Nieuws Jumbo scoort dankzij samenwerking...Nieuws Campagne toont genadeloze impact van...Nieuws TopParken introduceert Bob de...Nieuws LOI lanceert campagne 'De Dagdroom...
- ContentmarketingNieuws Eerste keynote spreker Branded...Nieuws Nachtelijke stunt Beter Bed Nieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...
- DesignNieuws Soundlogo top-30: 'Dat is het...Nieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...
- Food en RetailNieuws Productie a-merk Haagsche Hopjes stoptNieuws De Koffiejongens verdriedubbelt...Nieuws Xpeng: officieel Belux-debuut op...Nieuws Ekoplaza uitblinker in foodretail:...Nieuws Dirk overstijgt omzetgrens €2 miljardNieuws Chicken Sensation terug dankzij...
- MediaWeblog [column] De marketingspelregels in...Nieuws Odido kiest na mediapitch voor...Nieuws Odido kiest EssenceMediacom als...Nieuws Talpa stopt na zeven jaar met...Nieuws Harriet Schrier (MMA): 'Contact met...Nieuws Radio 10 en Sky Radio breken...
- Online MarketingNieuws Polaroid.com: digitale beleving vol...Nieuws TUI introduceert Lena, de AI Explorer Nieuws Marketeers moeten AI inzetten als...Nieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...
- SponsoringNieuws Grolsch en FC Twente verlengen...Nieuws Tim Knol wandel-ambassadeur...Nieuws Tickets for Good nu ook in Nederland...Nieuws Magnus Carlsen zet dresscode...Nieuws Jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik...Nieuws Droomruil: schilderij geruild voor...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Polaroid.com: digitale beleving vol... 10-01-2025
- TUI introduceert Lena, de AI Explorer 09-01-2025
- Marketeers moeten AI inzetten als... 06-01-2025
- Speciaal staatslot voor huisdieren:... 23-12-2024
- [branded content] Belangrijke online... 18-12-2024
- Gen Z en Millennials verkiezen de... 12-12-2024