KNZB en NRZ: digitaal zwemdiploma
- Sponsoring
- 6 mrt 2020 @ 11:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Partnership
- 6 mrt 2020 @ 11:26
- Sjaak Hoogkamer
De Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) en de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) gaan hun samenwerking op verschillende onderdelen een stevige impuls geven, onder meer met de invoering van een digitaal zwemdiploma.
De KNZB wil met de NRZ starten met het digitaal registeren van zwemdiploma’s. Een stap die helemaal past in het huidige tijdsbeeld. Daarnaast speelt de KNZB een grote rol in de doelstelling van de NRZ: Heel Nederland zwemveilig. Zij gaat namelijk het voortouw nemen om te zorgen dat kinderen na het behalen van hun zwemdiploma blijven zwemmen.
Naast de samenwerking in het project ‘Digitaal Zwemdiploma’, heeft de KNZB tevens afgesproken om dezelfde voorwaarden op hun zwemlesproduct SuperSpetters te implementeren als de Licentie Nationale Zwemdiploma’s van de NRZ.
Uitgangspunt is daarbij dat alle zwemlesaanbieders die lesgeven met de SuperSpetters methode laten zien dat ze voldoen aan de eisen van de NRZ Licentie en dat de NRZ de zwemdiploma’s verstrekt. Ook gaat de KNZB een belangrijke rol vervullen bij de uitvoering van het door de NRZ opgestelde Nationaal Plan Zwemveiligheid 2020-2024. Het gaat dan met name om de thema’s die zich richten op het goed leren zwemmen van alle kinderen in Nederland en het stimuleren dat kinderen na het behalen van hun zwemdiploma regelmatig blijven zwemmen.
Samenwerking zwembranche belangrijk
Belangrijke grondslag voor deze ontwikkelingen vormt de strategische herbezinning die momenteel plaatsvindt binnen de KNZB. Aschwin Lankwarden, directeur KNZB, legt uit: ‘Om de Nederlandse zwemmers te blijven boeien en binden, is het belangrijk dat de partijen binnen de zwembranche de handen ineenslaan. Alleen door intensieve samenwerking binnen de gehele zwembranche kunnen we bereiken dat we in het jaar 2024 1 miljoen zwemmers verbonden hebben. Dit is één van de strategische doelstellingen van de KNZB.’
De NRZ is zich eveneens zeer bewust van het feit dat een zwemveilig Nederland slechts middels samenwerking behouden en versterkt kan worden. Titus Visser, directeur NRZ, voegt toe: ‘Vanuit het perspectief zwemveiligheid is het van groot belang dat mensen na het behalen van hun zwemdiploma actief blijven met zwemactiviteiten. Om dit te bereiken zijn partners als de KNZB onmisbaar.’
Foto-onderschrift: Ondertekening samenwerkingsovereenkomst door Aschwin Lankwarden, directeur KNZB (links) en Titus Visser, directeur NRZ.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken sluit langdurig partnership... 11-03-2025
- Plus terug als Official Partner van... 04-03-2025
- Enterprise stuurt Ajax-fans op... 03-03-2025
- Rabobank keert terug in het wielrennen27-02-2025
- ONVZ en KNHB verlengen samenwerking... 25-02-2025
- IOC sluit langdurig partnerschap met... 24-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day