Biografie Paul Stamsnijder (1968) was in 2008 oprichter van de Reputatiegroep. Hij is vertrouwd adviseur van bestuurders, toezichthouders en (communicatie)directeuren in strategische veranderingen en samenwerkingstrajecten. Daarnaast is hij actief als toezichthouder in de zorg. Paul werkt graag op het snijvlak van publiek en privaat, is columnist voor MarketingTribune en schreef vijf boeken, waaronder ‘Stakeholdermanagement: start met wie’.
Paul Stamsnijder
[column] Breng menselijkheid terug
Vertrouwen is in menig bestuurskamer een actueel onderwerp. Van merken en hun leiders wordt verwacht dat ze bewust omgaan met onze aarde en leefomgeving.
[column] De voorbeeldfunctie van Ajax
Voetbalclub Ajax had ooit een voorbeeldfunctie in de sport. Toen Michael van Praag voorzitter was, gebruikte hij altijd de parmantige uitdrukking 'een Ajacied houdt altijd z’n jasje aan'. Wat hij bedoelde? Een speler van Ajax toont sportiviteit op en buiten het veld. De uitspraak is later overgenomen door Van Gaal, en niet zomaar.
[column] Een koninklijk gebaar
Kleine dingen kunnen zoveel zeggen. Kroonprinses Amalia levert haar wettelijke uitkering en haar onkostenvergoeding in. De waardering die ze hiermee voor de Nederlandse monarchie wint, is niet in geld uit te drukken, betoogt Paul Stamsnijder.
[column] Waarin een klein land groot kan zijn
Wat een geweldig feest was het Eurovisiesongfestival 2021. Even leek corona verleden tijd. Twee jaar lang is onder de meest ingewikkelde omstandigheden gewerkt aan het grootste muziekfeest op aarde: briljante citymarketing.
Knieval koning
Goed dat het koninklijk paar verantwoording aflegde over de herfsttrip naar Griekenland. Het zijn net mensen. Een pessimist zal zeggen: hoe kun je zo’n inschattingsfout maken in zo’n rol? Een raak punt, stelt Paul Stamsnijder.
[column] Een land zonder perspectief
Niemand houdt van de boodschapper die slecht nieuws brengt. Zo toonde de persconferentie van 13 oktober 2020 hoe lastig het is om een strenge boodschap te brengen.
[column] Killing with kindness
Mooi dat Diederik Gommers en Famke Louise de handen ineenslaan om de jeugd te bereiken inzake de coronamaatregelen. Ze hebben 'samen nagedacht' naar aanleiding van de actie #ikdoenietmeermee.
[column] De kleine waarheid
In 1958 presenteerde David Ogilvy deze advertentie aan Rolls-Royce: 'At 60mph the loudest noise in the new Rolls-Royce comes from the electric clock'. De zin was niet verzonnen, maar kwam uit de handleiding voor de monteurs.
[column] Beeldenvernietiging werkt averechts
Dat recent het beeld van Piet Hein in Delfshaven is beklad, illustreert hoe contextbepaald reputatie is. Piet Hein was zelf als kind slaaf aan boord van de Spaanse Vloot, constateert Paul Stamsnijder. 'Hij overleed in 1629, jaren voordat Nederland in de slavernij stapte.'
- AlgemeenNieuws Onderzoek naar goede voornemens...Nieuws Jongereniconen 2025 - POV: 'Geef me...Weblog Marketing in fast forward: 2024Nieuws Kortingsbonnen en aanbiedingen: Hoe...Weblog [column] 10 mogelijke AI trends voor...Nieuws SAN breidt ABC jury uit
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws Esprix Awards 2025: Inzendingen weer...Nieuws Beleggen kan écht iedereenNieuws Kruidvat maakt voor nieuwe campagne...Nieuws Ovide Agency nieuwe PR-bureau voor...Nieuws Independer lanceert campagne 'De...Nieuws Kerst 2024: Doe als Deutsche Telekom
- ContentmarketingNieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws Els Dijkhuizen benoemd als GCD...Nieuws 130 plaatsen bieden toch Unox...Nieuws Jumbo start nieuwe jaar met grootste...Nieuws [HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk...Nieuws The Body Shop herrijst uit de asNieuws Bestelknop zorgenkindje webshops?
- MediaNieuws Radio 10 en Sky Radio breken...Nieuws Nieuwe Raad van Toezicht Stichting...Weblog [column] Toekomst tijdschriften...Nieuws Hanneke Berghoef (Bruna):...Nieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...
- Online MarketingNieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...
- SponsoringNieuws Magnus Carlsen zet dresscode...Nieuws Jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik...Nieuws Droomruil: schilderij geruild voor...Nieuws Skil sponsor van Jonge Renner Nieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: