Topcreatief Biersteker verlaat W+K Amsterdam en focust op eigen projecten

  • Algemeen
  • 14 mrt 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Topcreatief Thijs Biersteker heeft opgezegd bij het befaamde communicatiebureau Wieden+Kennedy Amsterdam, waar hij zich als een van de weinige Nederlanders jarenlang met succes wist te handhaven. Hij gaat voor niks duurzame start ups adviseren en zorgt voor de andere deel van zijn tijd voor inkomsten door freelance werk, inhouse creatief werk bij klanten en andere eigen start-up projecten. Zo is hij net benoemd tot co-creative director van Oat sneakers, 'fully biodegradeble and non toxic sneakers'.


'Als je klaar met die schoenen bent kan je ze in de grond planten en de zaden in de schoen zorgt ervoor dat hij begint te bloeien. Je kan de sneakers begraven en er een boom uit laten komen', vertelt Biersteker (29) enthousiast. 'Na ruim 4,5 jaar en op mijn hoogtepunt na het afleveren van de internationale Heineken James Bond Campagne verlaat ik Wieden+kennedy Amsterdam om me te focussen op mij eigen projecten. Ik wil een balans aanhouden van 40% hippie werk, gratis helpen van beginnende sustainable bedrijven en 60% freelance werk.'

Invloedrijke creatief

Tijdens het afstuderen werkte Biersteker bij bureau Duval Guillaume in Brussel en won hij een prestigieuze Gouden Leeuw tijdens de Young Lions competition in Cannes. In Nederland volgde zijn doorbraak in 2008 na het winnen van de Gouden Zaag voor SRM Jong Reclametalent, uitgereikt aan hem en toenmalig teamgenote Karian Weijers door de MarketingTribune-jury i.s.m. Lode Schaeffer. In hetzelfde jaar begon Thijs als creatief bij Wieden+Kennedy Amsterdam, waar hij sindsdien werkte op de wereldwijde campagnes van Coca-Cola, Nike, GE, Levi’s en Heineken. Onlangs produceerde hij de wereldwijde campagne voor de samenwerking tussen de James Bond-franchise en Heineken. De 007-Heineken campagne van Biersteker c.s. is in 64 landen gelanceerd , leidde online tot 30 miljoen views en 13 miljoen online gamespelers. Om het concept te activeren werden 17 installaties rond de wereld opgebouwd, waarin delen uit de film en bijbehorend Heinekenspel 'Crack the case' tot leven werden gebracht, inclusief de echte 007-hoofdrolspelers. Thijs won aldus diverse internationale awards en staat sinds naar 2012 in de MarketingTribune Top 20 meest invloedrijke creatieven van Nederland.

Dit is zijn site


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken