Madurodam vernieuwt merkplatform en positioneert zich als attractiepark

Madurodam vernieuwt merkplatform en positioneert zich als attractiepark
  • Algemeen
  • 18 jul 2024 @ 10:34
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Madurodam onthult een vernieuwd merkplatform dat de focus verlegt van miniaturen naar een breder scala aan belevenissen en grote attracties. Onder het nieuwe merkplatform ‘Dat had je niet verwacht, hè?’, presenteert Madurodam zich als attractiepark met nieuwe, grote attracties over Nederland.

De afgelopen jaren heeft Madurodam steeds meer interactieve attracties toegevoegd aan het attractiepark. Bezoekers kunnen door interactieve attracties lopen en deelnemen aan klim- en klauteractiviteiten. Dankzij digitale schermen, nieuwe technologieën en interactieve shows beleven zij Nederland op een dynamische manier. Toch blijkt de associatie van Madurodam en miniaturen zo diepgeworteld, dat een expliciete campagne nodig is.  

Yvette Nieboer, hoofd marketing en sales van Madurodam: ‘De associatie met Madurodam en miniaturen is ongelooflijk sterk. Met ons nieuwe merkplatform benadrukken we dat Madurodam een plek is met échte, levensgrote attracties waar je veel kunt ontdekken en beleven over Nederland. Zo kunnen we een perceptieshift in gang zetten. Wij zijn geen park voor thrillseekers, maar een attractiepark waar je op een unieke manier de mooiste verhalen van Nederland beleeft. Op welk moment je ook in aanraking komt met Madurodam, willen wij de verwachtingen van bezoekers overtreffen en hen verrassen met de ontdekking dat ons park meer is dan alleen miniatuur; een volwaardig attractiepark.’

Dat had je niet verwacht, hè?
Met dit nieuwe merkplatform wil Madurodam zijn positie als attractiepark versterken en een breder publiek aanspreken. De samen met Fitzory ontwikkelde merkcampagne ‘Dat had je niet verwacht, hè?!’ weerlegt verouderde associaties, zoals klein en statisch, door hele expliciete tegenstellingen in beeld te brengen. De campagne speelt in op de verbazing die mensen ervaren bij het ontdekken van de grote nieuwe attracties, vandaar 'Dat had je niet verwacht, hè?' In de campagne staat de beleving van kinderen die het park bezoeken centraal. Jur Baart, oprichter van Fitzroy: 'Kinderen zijn niet verrast door de veelzijdigheid van Madurodam, dat zijn juist hun ouders. Die moeten we dus vooral overtuigen.'

De campagne gaat in week 29 van start..



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken