Dirk introduceert nieuwe producten met plantaardige toevoeging
- Food-en-retail
- 11 okt 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMVO
- 11 okt 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Dirk van den Broek verruimt zijn schappen met plantaardigere vleesproducten. Hiermee zet de supermarkt een volgende stap in de eiwittransitie. Opmerkelijk: ze zijn voordeliger dan de 100% vleesvariant.
Om de keuze voor minder vlees naar eigen zeggen nog makkelijker te maken, zijn er twee nieuwe producten toegevoegd aan het vleesschap van Dirk. Het gemengd gekruid half-om-half gehakt en de runderhamburgers bestaan voor 60 procent uit vlees en 40 procent plantaardig eiwit uit velderwt.
Ivar Venema, manager commercie bij Dirk: 'Door de vermindering van vlees zijn de producten een duurzamere keuze en dus beter voor het milieu. Door deze producten voor een lagere prijs aan te bieden, stimuleren we onze klanten om eens plantaardiger te eten. Het is namelijk best even zoeken hoe je vlees vervangt als je dat niet gewend bent. Door de slimme mix hebben de producten een uitstekende smaak en is de structuur van het vlees intact gebleven. Daarom is dit een mooie tussenstap voor onze klanten. De plantaardigere variant is niet alleen beter voor het milieu, maar ook beter voor je portemonnee. Ze zijn namelijk voordeliger dan de 100% vleesvariant.'
Dit laatste is volgens veel 'plantbased-watchers' een belangrijk omslagpunt voor consumenten: beter en goedkoper.
Meer plantaardige eiwitten
Eerder dit jaar heeft Dirk van den Broek zijn doelstellingen voor de eiwittransitie verstevigd. Door vaker te kiezen voor een plantaardig eiwit, zoals noten, peulvruchten en granen, wordt de impact op de aarde verkleind. Met deze introductie hoopt Dirk steeds meer klanten te inspireren om plantaardiger te eten.
(PvWK)
Over Dirk
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 131 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Drenthe, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl.'
(bron: Dirk)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- manager commercie
- merk
- Dirk
- Dirk van den Broek
- vega
- eiwittransitie
- doelstellingen
- innovatie
- retail
- beter
- discountformule
- mix
- Ivar Venema
- plantbased
- schappen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024