Dirk introduceert nieuwe producten met plantaardige toevoeging

Dirk introduceert nieuwe producten met plantaardige toevoeging
  • Food-en-retail
  • 11 okt 2024 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMVO

Retailketen Dirk van den Broek verruimt zijn schappen met plantaardigere vleesproducten. Hiermee zet de supermarkt een volgende stap in de eiwittransitie. Opmerkelijk: ze zijn voordeliger dan de 100% vleesvariant.

Om de keuze voor minder vlees naar eigen zeggen nog makkelijker te maken, zijn er twee nieuwe producten toegevoegd aan het vleesschap van Dirk. Het gemengd gekruid half-om-half gehakt en de runderhamburgers bestaan voor 60 procent uit vlees en 40 procent plantaardig eiwit uit velderwt. 

Ivar Venema, manager commercie bij Dirk: 'Door de vermindering van vlees zijn de producten een duurzamere keuze en dus beter voor het milieu. Door deze producten voor een lagere prijs aan te bieden, stimuleren we onze klanten om eens plantaardiger te eten. Het is namelijk best even zoeken hoe je vlees vervangt als je dat niet gewend bent. Door de slimme mix hebben de producten een uitstekende smaak en is de structuur van het vlees intact gebleven. Daarom is dit een mooie tussenstap voor onze klanten. De plantaardigere variant is niet alleen beter voor het milieu, maar ook beter voor je portemonnee. Ze zijn namelijk voordeliger dan de 100% vleesvariant.'

Dit laatste is volgens veel 'plantbased-watchers' een belangrijk omslagpunt voor consumenten: beter en goedkoper.

Meer plantaardige eiwitten
Eerder dit jaar heeft Dirk van den Broek zijn doelstellingen voor de eiwittransitie verstevigd. Door vaker te kiezen voor een plantaardig eiwit, zoals noten, peulvruchten en granen, wordt de impact op de aarde verkleind. Met deze introductie hoopt Dirk steeds meer klanten te inspireren om plantaardiger te eten.
(PvWK)

Over Dirk
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 131 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Drenthe, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl.'

(bron: Dirk)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken