Conducteur Linda van Dijk zingt in nieuwe wervingscampagne NS

Conducteur Linda van Dijk zingt in nieuwe wervingscampagne NS
  • B2b
  • 1 jun 2022 @ 10:11
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De 29-jarige Linda van Dijk uit de Krim speelt de hoofdrol in de nieuwste wervingscampagne van NS. Ze zingt het nummer ‘Wie had dat ooit gedacht’, dat gaat over het afwisselende werk op de trein. Met de commercial wil NS mensen enthousiasmeren voor het beroep machinist of conducteur.

Linda van Dijk: ‘De reclame toont in minder dan een minuut hoe het werk van een conducteur en een machinist eruitziet. Het ene moment is het rustig, het andere moment druk. We komen langs allemaal verschillende plaatsen, van kleine dorpjes tot grote steden en geen één reiziger is hetzelfde. Juist dat contrast maakt ons werk zo veelzijdig en nooit saai. De wisselende omgeving, werktijden, collega’s en reizigers geven een gevoel van vrijheid.’

500 opleidingsplekken

NS is dringend op zoek naar conducteurs en machinisten. Mascha van der Heijden, directeur recruitment bij NS: ‘We bieden dit jaar ruim 500 opleidingsplekken tot conducteur of machinist, waarbij je al volledig salaris ontvangt. Op dit moment is bijna de helft van deze plekken gevuld. Er liggen dus nog volop kansen.’

Van muzikant naar conducteur

Linda van Dijk werkt vier jaar als conducteur. Ook haar ouders werken allebei voor NS, haar vader als machinist en haar moeder als teammanager veiligheid & service. Voordat Linda bij NS kwam werken volgde ze een opleiding tot muzikant. Helaas moest ze vanwege gezondheidsredenen stoppen met haar studie. Linda van Dijk: ‘In het liedje zing ik wie had dat ooit gedacht, ik had het niet verwacht... Eigenlijk wilde ik de muziek in, maar helaas kon dat niet meer. Toen wezen mijn ouders mij op de mogelijkheden bij NS. Nu komt alles mooi samen, mijn liefde voor muziek én de trein.’

Muziek en NS

De campagne is ontwikkeld door het reclamebureau TBWA\NEBOKO. Net zoals in de vorige campagnes staat muziek centraal.

Dit keer neemt niet een artiest achter de stationspiano plaats, maar onze eigen collega. Met haar hulp heeft muziekpartner MassiveMusic het nummer geschreven. ‘Ik hoop in een korte tijd een inkijkje te geven in een werkdag van mij en mijn collega’s. Extra leuk en bijzonder om dit zingend te mogen doen.’ De reclame is vanaf vandaag, woesndag 1 juni op televisie en online te zien.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken