Albert Heijn introduceert 40 vernieuwde verspakketten

Albert Heijn introduceert 40 vernieuwde verspakketten
  • Food-en-retail
  • 3 jan 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

In het kader van het 'gezonde start van 2025'-programma brengt AH 40 vernieuwde verspakketten, die vanaf nu minimaal 200 gram groente per persoon bevatten – 'een flinke verhoging ten opzichte van de eerdere 150 gram'.

De verspakketten zijn een soort bouwpakketten waarmee je in eigen keuken verse maaltijden vol groenten kan fabriceren. Zelf vul je deze aan met aanbevolen ingrediënten of bijvoorbeeld extra proteïnen als er bovengemiddeld hongerige pubers aanschuiven.

'Het uitgebreide aanbod past binnen de missie van Albert Heijn om "Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen." Daarnaast helpt Albert Heijn klanten om gezonder te leven met meer dan 1.000 voordelige Allerhande recepten, handige weekmenu’s, een nieuwe Leefstijlgids en de gratis Leefstijlcheck. Hiermee biedt Albert Heijn alles wat nodig is voor een gezonde start van het nieuwe jaar', licht de retailer toe. De vernieuwde verspakketten maken naar eigen zeggen deel uit van een bredere aanpak om een gezondere leefstijl te stimuleren. In de loop van januari 2025 lanceert Albert Heijn de Leefstijlgids, boordevol praktische tips en adviezen van experts over voeding, beweging en mentale gezondheid. 

Betaalbaar en gezond
Interessant is ook de prijs waarop Appie let bij de vernieuwde pakketten. Door inflatie hebben steeds meer huishoudens immers moeite om fatsoenlijk het eind van de maand te halen. 'Het wordt voordeliger om dagelijks meer groenten te eten. Zo biedt Albert Heijn klanten de keuze uit meerdere verspakketten voor minder dan €2,50 per persoon. Alle verspakketten zijn tevens vegetarisch te bereiden en bevatten precies de juiste hoeveelheden. De maaltijden zijn geschikt voor elke dag van de week. Van romige zalmpasta met courgette met 275 gram groente per persoon tot gehakt Stroganoff met 225 gram groente per persoon. Voor extra gemak kunnen klanten bijvoorbeeld kiezen voor het gesneden AH Verspakket Nasi met 200 gram groente per persoon, dat onlangs is uitgeroepen tot beste product van het jaar 2024-2025.'

Balans vinden
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, vult aan: ‘Januari is traditiegetrouw de maand van de goede voornemens; beter eten, meer water drinken of vaker bewegen. We willen allemaal goed in ons vel zitten en lang vitaal blijven. Eten en drinken spelen daarbij een cruciale rol. Ik geloof in een gezonde leefstijl zonder te veel poespas. Denk aan voldoende groente, fruit en vezels, zelf koken met aandacht, regelmatig bewegen, goed slapen en zorgen voor je mentale welzijn. Ik begrijp ook dat het in de hectiek van alledag niet altijd eenvoudig is om die balans te vinden. Vanuit Albert Heijn helpen we klanten daar graag bij.' 

Allerhande 
Ook de nieuwe Allerhande, gemaakt i.s.m. contentmarketingbureau Matter en de eigen afdeling retailmedia, speelt in op de wensen van de retailer voor het komend jaar. Onder het motto 'Gezond, betaalbaar & lekker' wil het customer medium volgens de redactie lezers inspireren met 50 nieuwe gezonde Schijf van Vijf-recepten voor hoofdgerechten die laten zien hoe je voor nog geen €2,50 per persoon gezond en lekker kunt eten. De nieuwjaars-Allerhande met de Leefstijlgids is gratis beschikbaar in de winkels en online via Ah.nl/allerhande en Ah.nl/leefstijl.
(PvWK | beeld: Albert Heijn)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken